W Zakonie Feniksa , Voldemort używa Avady Kedavry na Harrym, ale Dumbledore wyraźnie ją odbija.
Ale w The Goblet of Fire , Moody wspomina, że nie ma sposobu, aby odeprzeć tę klątwę.
Więc jak Dumbledore to zrobił?
W Zakonie Feniksa , Voldemort używa Avady Kedavry na Harrym, ale Dumbledore wyraźnie ją odbija.
Ale w The Goblet of Fire , Moody wspomina, że nie ma sposobu, aby odeprzeć tę klątwę.
Więc jak Dumbledore to zrobił?
Uważam, że Dumbledore ożywił posągi w ministerstwie, aby przyjąć za niego uderzenie / zablokować uderzenie. Nie użył żadnego kontr-klątwy ani kontr-jinx bezpośrednio na zaklęcie Avada Kedevra
Ale bezgłowy złoty posąg czarodzieja w fontannie wyskoczył żywcem, wyskakując ze swojego cokół wyląduje z hukiem na podłodze między Harrym i Voldemortem. Zaklęcie tylko odbiło się od jego piersi, gdy posąg rozłożył ramiona, by ochronić Harry'ego. "Co -?" - zawołał Voldemort, rozglądając się wokół. A potem westchnął: „Dumbledore!” -OOTP
Voldemort używa klątwy zabijającej kilka razy w Bitwie w Ministerstwie.
Kiedy Voldemort wycelował ją po raz pierwszy w Harry'ego i Dumbledore'a, animował złoty posąg czarodzieja: „Zaklęcie tylko spojrzało z piersi, gdy posąg wyrzucił ramiona, chroniąc Harry'ego ”(str. 813 z Scholasticpaperback).
Następnym razem:„ Voldemort uniósł różdżkę i wysłał kolejny strumień zielonego światła w stronę Dumbledore'a który odwrócił się i zniknął w wirującym płaszczu; " (także str. 813)
Trzeci raz: „[Voldemort] wysłał kolejną klątwę zabijania na Dumbledore'a, ale nie trafiła…” (str. 813)
Następnie: „Kolejny strumień zielonego światła wyleciał zza srebrnej tarczy. Tym razem to jednoręki centaur, galopujący przed Dumbledore'em, odebrał podmuch ...” (str. 813)
Wreszcie: „Ale nawet gdy [Harry] krzyczał, jeszcze jeden strumień zielonego światła poleciał na Dumbledore'a z różdżki Voldemorta ... Fawkes zanurkował przed Dumbledore'em, otworzył szeroko dziób i połknął strumień zielonego światła w całości. (str. 815)
Zabijające klątwy Voldemorta albo chybiły, trafiały w obiekty nieożywione, albo zostały połknięte przez Fawkesa, który „umarł” w jego własną drogę, upadek „na podłogę, mały, pomarszczony i nielotny”.
Dumbledore tak naprawdę nie blokował Avady Kadavra, ale raczej unikał jej lub był chroniony przez rzeczy i istoty, których nie można zabity.
Jak kilku innych wspomniało, podczas bitwy w ministerstwie Dumbledore użył czegoś w rodzaju zaklęcia animacji, aby posągi Fontanny Magicznych Braci chroniły Harry'ego przed klątwą. Uważam, że przed czytaniem książek podarowano animowany obiekt kopia życia, więc klątwa zabiła posąg, ponadto każde zaklęcie, nawet Avada Kadavra, może zostać zablokowane przez fizyczny obiekt o wystarczająco dużym rozmiarze i gęstości, więc kiedy Moody wspomina, że jest nieblokowalny, odnosi się do wszystkich magicznych środków ochrony takie jak zaklęcie tarczy Protego, ochrona runiczna lub inna magia
Uważam, że plakat tematyczny odnosi się do filmu, w którym Voldemort rzuca Avadę Kedavrę, a Dumbledore tworzy z nią zaklęcie, trochę jak scena na cmentarzu. Ponadto w filmie do Harry'ego Pottera 7, część 2, Bitwa o Hogwart, Voldemort pokazuje Avadę Kedavrę, która do cholery wydostaje się z Harry'ego, który od niechcenia odbija ich magicznie, chociaż można to przypisać brakowi równowagi między Starszą Różdżką. Harry'emu i Harry'emu używając różdżki, którą faktycznie posiadał, lub życiu Voldemorta chroniącego Harry'ego.
Filmy wydają się nie przejmować się regułami magii książek w wielu punktach i walką OoTP scena i Bitwa o Hogwart to tylko dwa z wielu przykładów. W tym miejscu chciałbym stwierdzić, że wersja wydarzeń z książki jest tym, co „faktycznie miało miejsce”.
Różdżka Toma Riddle'a jest zrobiona z pióra Dumbledore'a Fawkesa, więc odmówiłaby zabicia go tak, jak różdżka Starsza odmówiła zabicia Harry'ego na końcu.
Dumbledore go nie zablokował, po prostu odrzucił, co oznacza, że zakręcił go, a mimo to uderzył w ścianę, a my po prostu nie możemy przekląć Avada Kadavra przez Protego ani żadne inne atakujące zaklęcie.
Tak jak Harry użył Expelliarmusa do zablokowania Avada Kadavra, tak naprawdę go nie zablokował, to, co zrobił, było jak dwa lasery atakujące się nawzajem i tworząc krąg mocy, jeszcze jeden przykład, biorąc dwie rury wody bezpośrednio je do siebie, a następnie włącz wodę, ten z większym ciśnieniem i woda wygra