Pytanie:
Czy postęp technologiczny zatrzymał się lub osiągnął szczyt w uniwersum Gwiezdnych Wojen?
Terence Eden
2014-03-07 19:06:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W ciągu ostatnich 30 lat technologia ludzka znacznie się rozwinęła. Każdego roku wypuszczany jest nowy smartfon z szybszym procesorem, większą pamięcią i lepszymi funkcjami.

Dlaczego w świecie Gwiezdnych Wojen nie ma takiego samego postępu?

W Phantom Menace, widzimy wiele droidów - jednostki R2, C-3PO, Pit Droids itp. W Return of the Jedi - droidy, które widzimy, mają prawie takie same możliwości.

Pomyślałem, że ta technologia nadal rozwijałaby się we wszechświecie Gwiezdnych Wojen - ale wydaje się, że zatrzymała się.

Podczas wojen na Ziemi nasze możliwości technologiczne rosną - więc nie może to być tylko efekt ogromnej wojny, która powoduje stagnację rozwoju.

Więc co daje?

TIL: budowanie broni, która może niszczyć planety, nie jest postępem technologicznym.
Mówiąc G-Canon, oceniając na podstawie sojuszu Rebeliantów (który ma ograniczone zasoby) i planet zaściankowych (Tattooine, Dagobah, Yavin IV, Moon of Endor), może nie być najlepszym miernikiem technologii. Porównaj z kwitnącym lub gęsto zaludnionym obszarem.
Powiązane, ale prawdopodobnie nie oszukańcze: [Czy są jakieś ograniczenia technologiczne we wszechświecie Gwiezdnych Wojen?] (Http://scifi.stackexchange.com/q/50825/5184) i [Czy technologia w ogóle rozwinęła się do 138 ABY] (http : //scifi.stackexchange.com/q/37017/5184)
@ColinD - w porównaniu do dawnych superbronów Gwiazda Śmierci nie jest postępem technologicznym
Prawdopodobnie powiązane: [Czy galaktyka Gwiezdnych Wojen (lub Moc) umiera?] (Http://scifi.stackexchange.com/q/7499/1234)
Jak proponujesz zmierzyć postęp technologiczny w kulturze, która już tak bardzo wyprzedza naszą własną, że wymaga zawieszenia niewiary? Gdybyś pokazał komuś ze średniowiecza oryginalnego iPhone'a, a potem iPhone'a 5, nadal spaliłby cię jako czarownicę.
:-) Naprawiono - dzięki za wykrycie literówki.
Dziewięć odpowiedzi:
Zibbobz
2014-03-07 21:26:29 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Rozważmy ustawienia dla dwóch trylogii.

Odcinek I-III

  • Naboo, bogata i spokojna planeta
  • Coruscant, galaktyczne centrum handlu i przemysłu
  • Tatooine, schizo-pustynna planeta z niebezpiecznymi wyścigami pod, których nigdy nie widzieliśmy w oryginalnej trylogii.
  • Geonosis, ogromna czerwona planeta z ogromną fabryką droidów.
  • Kamino, odległa planeta, na której przeważają burze; zamieszkane przez dziwnych kosmitów z niezwykłą obsesją na punkcie klonowania i bez sprawdzania przeszłości swoich klientów.

Odcinek IV-VI

  • Tatooine, pustynna planeta bez wyścigów kapsułowych, ale z dość dużym portem kosmicznym o nazwie Mos Eisley, który ma urządzenie wykrywające droidy wbudowane w słupki, aby je chronić, oraz roboty Jawa zajmujące się droidami złomowymi, takimi jak R2D2 i C3P0
  • Yavin IV, księżyc, który jest głównie dżunglą
  • Hoth, lodowa planeta, całkowicie niegościnna
  • Dagobah, ogromna planeta leśna i bagno
  • Chmura Miasto, miasto, które dosłownie istnieje w chmurach, zbierając cenne gazy i inne materiały z planety poniżej, z dość zaawansowanym systemem bezpieczeństwa.
  • Endor, kolejna cholerna planeta leśna
  • Dwie Gwiazdy Śmierci , ogromne stacje kosmiczne wielkości małych księżyców

Wiele głównych lokalizacji drugiej trylogii nie ma zbyt wielu powodów, aby hostować zaawansowane technologicznie gadżety, więc ma sens, nie widzę go w całości. Ma to również sens, ponieważ te filmy zostały nakręcone przed trylogią I-III, z dużo mniejszą CGI, więc nie były w stanie pokazać tak wielu zaawansowanych technologicznie magii.

Biorąc to pod uwagę, kiedy widzimy przykłady `` nowoczesnej technologii '' w trylogii IV-VI, jest ona ogromna i niesamowita - całe miasta unoszące się w chmurach, stacje kosmiczne, które od dziesięcioleci je tworzą są wielkością całych planet. Nie wspominając o stopniowych ulepszeniach wspomnianych w odpowiedzi DarkHeart.

Warto również pamiętać, że oryginalna trylogia jest w dużej mierze skupiona na sojuszu rebeliantów, który jest rozległy i stacjonuje na odległych planetach, które prawdopodobnie nie mają dostępu do zaawansowanych technologii. Imperium jest znacznie lepiej wyposażone, ale nie widzimy ich tak często.

Myślę, że twoim nagłówkiem powinien być odcinek IV-VI (taka drobna edycja, wydaje mi się, że to strata czasu)
@Joe Wow, musiałem spać, kiedy pisałem tę rzymską cyfrę. Naprawiony. ;)
Żałuję, że nie mogę dać więcej głosów za „brak sprawdzania przeszłości swoich klientów”.
Ryan
2014-03-07 23:51:26 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie mogę uwierzyć, że nikt jeszcze o tym nie wspomniał.

Spójrz na protezę ręki, którą dostaje Luke, w porównaniu z protezą, którą Anakin dostaje w oryginale.

Był to celowy wybór reżyserów, aby pokazać, że nastąpił postęp w najmniej technologii medycznej między dwiema seriami.

Zobacz to pytanie Dlaczego cybernetyczna ręka Luke'a jest lepsza od tej, którą otrzymuje Anakin?

Dobry chwyt. To BARDZO wyraźny znak zaawansowanej technologii.
Brian Lacy
2014-03-08 06:13:50 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie jestem ekspertem w dziedzinie Gwiezdnych Wojen, więc mógłbym być DALEKO poza bazą; ale wydaje mi się całkiem proste, że nie jest to (i nie było od bardzo, bardzo dawna) społeczeństwo, które ceni postęp technologii. Fakt, że POSIADAJĄ (z naszej perspektywy) zaawansowaną technologię, nie oznacza, że ​​ją cenią.

Uważam to za analogię do naszych tak zwanych ciemnych wieków w historii, w których innowacje zachodziły w bardzo wolnym tempie. (znowu, z naszej współczesnej perspektywy). W tym czasie „innowacja” nie była tak naprawdę rozpoznawana ani ceniona w skali kulturowej, jak ma to miejsce obecnie; raczej liczyło się tylko przetrwanie (a gdybyś miał na to ochotę, podbój).

Podobnie, większość wszechświata Gwiezdnych Wojen wydaje się mieć w sobie element ciemnych wieków lub „pogranicza” - a nie w stylu „nowej odważnej granicy”, a nie w sposób „nieokiełznanej dziczy”. Aż do Imperium „republika” była luźną konfederacją suwerenów; w praktyce wszystko wydaje się dość ad hoc. Większość z nich ma różne odmiany tak zwanej „zaawansowanej” technologii - ale jak długo istniały te same fundamentalne technologie? Wydawałoby się, że to tysiąclecia. Czasami ktoś modyfikował koncepcję tu czy tam - pamiętajcie o praktycznych celach, ale nie po to, by szukać wiedzy lub innowacji dla nich samych.

Czy we wszechświecie Gwiezdnych Wojen są naukowcy? Prawdopodobnie, ale nigdy o takim nie słyszałem. Czy są wynalazcy kariery? Z pewnością, ale nikt nie jest tak sławny jak Anakin - który, jeśli mamy być szczerzy, był jedynie sprytnym majsterkowiczem.

Więc biorąc pod uwagę te pojęcia, myślę, że można bezpiecznie powiedzieć, że wszechświat Gwiezdnych Wojen był w dość nieoświecony stan przez długi czas, zanim powstało Imperium. Nie chodzi o to, że chcę dawać rekwizyty cesarzowi i jego kumplom, ale hej - nikt inny nie pomyślał o zbudowaniu stacji kosmicznej wielkości księżyca z możliwością niszczenia planet. Słyszałem, że mają ciasteczka.

+1 Podoba mi się aluzja do „Ciemnych Wieków”. Obecnie wydaje się, że postęp technologiczny rozwija się w tempie wykładniczym, ale obecnie niewiele jest przeszkód na drodze do podboju. Nasze globalne społeczeństwo stało się tak uzależnione od handlu międzynarodowego, że naprawdę niewiele można zyskać na wojnie. Z drugiej strony Projekt Manhattan ma wiele do zawdzięczania drugiej wojnie światowej.
W UE wymieniano wielu różnych naukowców; http://starwars.wikia.com/wiki/Scientist
Kolejna kwestia do rozważenia - nawet jeśli są naukowcy i wynalazcy, znowu wydaje się, że większość kultur w galaktyce tak naprawdę * nie ceni * nauki lub innowacji, więc ** powszechne przyjęcie nowych pomysłów jest prawdopodobnie niezwyklerzadko spotykany**.W rzeczywistości intrygujące jest to, jak wiele „standardów” i podstawowych norm kulturowych wydaje się być wspólnych w radykalnie różnych światach;ta postawa lekceważenia postępu naukowego wydaje się być tylko jednym z aspektów znacznie szerszej wspólnej kultury.Ktoś, kto ma większą wiedzę na temat historii galaktyki, może mieć tutaj lepszy wgląd.
Innymi słowy, podobnie jak Imperium Rzymskie, mają sprytnych inżynierów, ale niewielu filozofów i nie ma prawdziwej „nauki”, jaką rozumiemy.Przypuszczam, że ma to sens we wszechświecie, w którym istnieją magiczne moce?
joshbirk
2014-03-07 21:37:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, Wszechświat Gwiezdnych Wojen wydaje się być w stanie rozkładu lub przynajmniej w stagnacji

TLDR - w Nowej Republice jest bardzo mało który jest znacznie bardziej zaawansowany niż cokolwiek w Starej Republice czy Nieskończonym Imperium. W niektórych przypadkach stare imperia wydają się bardziej zaawansowane.

Najlepszym pojedynczym dowodem na to jest Nieskończone Imperium:

Nieskończone Imperium , pierwszy znany duży rząd galaktyczny, został założony i rządzony przez Rakatę, naukowo zaawansowany gatunek, który wykorzystał swoją wiedzę do podboju i zniewolenia innych gatunków w całej znanej galaktyce, od ludzi po ludzi z piasku.

Rakata:

  • Użył Mocy
  • Prawdopodobnie wynalazł hipernapędy
  • Miał droidy, które były tak samo zdolne jak to, co widzimy w Epizodzie VI

W rzeczywistości, większość technologii, którą pod koniec OT ma jakieś podstawy w technologii Rakatan. Obejmuje to nawet miecz świetlny, którego prekursorem był Rakatan szabla siłowa. Z pewnością w czasach Starej Republiki widzimy prawie tę samą technologię, którą mamy w oryginalnej serii. Jeśli chodzi o roboty, widzimy HK-47 prawie 4000BY, który wydaje się równie zaawansowany jak C3P0, a nawet droidy-zabójcy z czasów Nowej Republiki. W rzeczywistości niektóre z nich są bardziej imponujące - niektóre z naprawdę starożytnych rzeczy są magiczne lub tak zaawansowane, że wydają się magiczne.

Kolejnym ważnym porównaniem jest Ebon Hawk z Millenium Falcon. Ebon Hawk ma kilka tysięcy lat w porównaniu z Falconem i jest prawie porównywalny pod każdym względem. Falcon jest szybszy i nieco większy. Nie można dokonać współczesnego porównania świata rzeczywistego, gdybyśmy spróbowali porównać technologię pojazdów od teraz do 4000 lat temu ... Porównywałbyś wahadłowiec kosmiczny do skały.

Dla porównania superbroni, z jednej strony mamy Gwiazdę Śmierci, której schtick polega na użyciu masywnego działka laserowego, aby rozwiązać problem. Wtedy mieliśmy Gwiezdną Kuźnię:

Gwiezdna Kuźnia pobierała energię i materię z pobliskiej gwiazdy, która w połączeniu z mocą Mocy była w stanie tworzenie nieskończonych zapasów statków, droidów i innych materiałów wojennych.

A potem był Generator masowego cienia:

Generator masowego cienia korzystał z naturalnych cieni masowych generowanych przez planetarne ciała. W Malachor V anomalie grawitacyjne działające w systemie Malachor pozwoliły mu siać katastrofalne zniszczenia na wszystko w bliskiej odległości od planety. Superbroń została zaprojektowana, aby wykorzystać unikalne pola grawitacyjne obecne w Malachor V, ale później spekulowano, że broń można zmodyfikować tak, aby działała w dowolnym systemie gwiezdnym. Mass Shadow Generator był w stanie poważnie uszkodzić lub zniszczyć wszelkie statki lub stacje kosmiczne na orbicie nad docelowym światem, ale także unicestwił praktycznie wszystko na powierzchni planety.

Przykładem, jak wspomniano w komentarzach poniżej, jest Sun Crusher:

Sun Crusher był prawie niezniszczalnym pojazdem, który nie był większy od myśliwca, ale był zdolny siejąc zniszczenie na skalę, która przewyższała nawet możliwości Gwiazdy Śmierci. W przeciwieństwie do Gwiazdy Śmierci, która zniszczyła pojedyncze planety, Kruszarka Słońca może zniszczyć cały system gwiezdny, powodując, że docelowa gwiazda zamieni się w supernową. Kluczem do jego niemal niezwyciężoności była warstwowa zbroja z kryształu kwantowego, materiału tak mocnego, że mógł doskonale odpierać nawet strzały turbolasera.

Budowa Sun Crushera rozpoczęła się mniej więcej w tym samym czasie, co pierwsza Gwiazda Śmierci. Wydaje się to jednak rzadkim zjawiskiem odstającym w porównaniu z resztą technologii Gwiezdnych Wojen, która pozostała w dużej mierze taka sama.

Z drugiej strony [Sun Crusher] (http://starwars.wikia.com/wiki/Sun_Crusher) to nowa (er) technologia, która wydaje się bardziej zaawansowana niż te
Tak, solidny kontrapunkt, zaznaczę to w odpowiedzi.
Rakata wie, jak budować szable świetlne przed Jedi / Sith, w rzeczywistości uczyli się od Rakata
Zapomniałem o szablach Mocy - masz rację.
Chociaż różnica nie jest tak ogromna jak 4000 lat, jeśli porównać pojazdy używane dziś do podróży kosmicznych z pojazdami sprzed dekady lub dwóch, zobaczyłbyś regres (od wahadłowców kosmicznych wielokrotnego użytku do ... rakiet ze spadochronami). Jednak technologia z pewnością wciąż się rozwija.
Wydaje się, że ta odpowiedź dotyczy najsilniejszego argumentu za tym, że współczesne imperia w większości przypadków znajdują się w najlepszym przypadku w stagnacji.
Szczerze mówiąc, skłaniałbym się raczej do stagnacji niż do całkowitego upadku. Istnieją argumenty za rozpadem - ale wiele z nich jest subiektywnych. Starsze prace projektowe faktycznie wydają się mniej prymitywne niż nowoczesne, ale zawsze może to być efekt ST: Enterprise. Wygląda na to, że 99% technologii, z których ludzie korzystają na co dzień w Gwiezdnych wojnach, to prawie dokładnie to samo, co 4000 lat temu.
4000 lat temu były tam szprychowe rydwany kołowe.Nikt nie używał skał jako pojazdów.
DarkHeart
2014-03-07 19:20:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

A co z tym wszystkim, co zbudowało imperium? Mieli nawet własny zestaw droidów, na przykład droid naprawczy z serii MSE-6.

enter image description here

Nie zapominajmy o Sojuszu Rebeliantów! A-Wings, X-Wings itp. Żadne z nich nie było w pierwszym zestawie filmów.

enter image description here

Nie każda planeta będzie miała taki sam postęp technologiczny i Poza tym między odcinkiem I a odcinkiem VI nie było tak długo. Anakin / Vader pojawił się w każdym odcinku.

Ale czy są bardziej * zaawansowane *? Droid przesłuchujący i MSE-6 nie są znacznie bardziej zaawansowane niż cokolwiek na Coruscant.
@TerenceEden Droid przesłuchujący jest zbudowany w określonym celu. Myślę, że to było dość zaawansowane w tym, co zrobił. Pewnie bije C3P0 ...
Nie wiem, słuchanie C3P0 to z pewnością tortura - po prostu zapytaj Hana
Droid MSE w rzeczywistości nie został zbudowany dla Imperium ani przez Imperium.Producent przeznaczył go do ogólnego użytku cywilnego, ale był zbyt podobny do gryzonia - więc sprzedał droidy Imperium, aby spróbować odrobić straty.Jest to również super podstawowy droid - jego jedynymi zaletami są to, jak jest tani i modułowość (układy poleceń dla droidów MSE można bardzo łatwo przełączać)
jean
2014-03-08 02:08:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak! Nie! i może!

Poziom technologii przeważnie uległ stagnacji w okresie od starej do nowej republiki. W przeszłości istniały inne najbardziej zaawansowane cywilizacje: Rakata i Gree. W czasach republiki prawdziwe greki nie są w stanie zrozumieć starożytnej technologii Green, a rakaty są prawie wymarłe.

I nawet te cywilizacje odnoszą się do innych, bardziej starożytnych. Rakaty są znane z tego, że otrzymują zaawansowaną technologię od nawet starożytnej rasy użytkowników sił pacyficznych, o których wiadomo, że podróżują między systemami przez „bramy”. Rakatas zbudował ogromne statki kosmiczne z hipernapędami napędzanymi przez użytkowników sił niewolników (i dlatego polowali na bogate w siły planety)

Czasami pojawia się broń do niszczenia planet. Przykład: Tatooine była niegdyś ładną planetą podobną do Ziemi, zanim rakata użył broni, aby "zamienić całą ziemię w szkło" i zabić całą florę (i większość fauny) później, gdy szkło rozbiło się na piasek.

Poziom technologii wahają się nieco w tempie tysiącleci.

Odniesienia: seria komiksów Dawn of Jedi, SWTOR in game codex lore.

Może to wymagać pewnych odniesień, aby ludzie wiedzieli, do których książek / filmów / gier się odnosisz.
Głównie seria komiksów Dawn of Jedi i gra SWTOR w kodeksie
Chodziło mi o dodanie ich do właściwej odpowiedzi ...
R T
2014-03-08 06:21:18 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Kilka kwestii do rozważenia:

  1. Postęp technologiczny, którego doświadczyliśmy w ciągu ostatnich ponad 100 lat, jest bardziej anomalią niż normą. W okresie przed XX wiekiem znaczący postęp technologiczny następował w znacznie wolniejszym tempie, rzędu setek lat. Osoba urodzona, powiedzmy, w 1400 Europie, prawdopodobnie nie czułaby się tak nie na miejscu w 1600 Europie - nic się nie zmieniło, zwłaszcza na poziomie zwykłego człowieka. Podejrzewam, że tempo postępu technologicznego, którego obecnie doświadczamy, jest nie do utrzymania w dłuższej perspektywie i ostatecznie zwolni w miarę dojrzewania technologii. nie oznacza to, że kiedykolwiek zwolni do tempa 300+ lat temu, ale wątpię, czy utrzyma się w obecnym tempie znacznie dłużej (istnieją już na to dowody w niektórych technologiach). Widzę więc, że wszechświat Gwiezdnych Wojen osiągnął taki poziom technologicznej dojrzałości, w którym rzeczy po prostu nie zmieniają się zbytnio, przynajmniej do czasu i chyba że nastąpi poważny przełom lub zmiana paradygmatu.

  2. Jak już wspomniano, ramy czasowe z epizodów I - VI nie są tak długie, dużo krótsze niż życie jednego człowieka. Jeśli technologia tego wszechświata już dojrzała, to niewiele pozostało miejsca na znaczące zmiany w tak krótkim czasie. Na przykład w epizodzie I masz już republikę galaktyczną, która ma 1000 lat i obejmuje tysiące systemów gwiezdnych - co oznacza, że ​​obejmuje ona 1000 lat świetlnych (jeśli nie całą galaktykę). Uzyskanie tak dużego związku systemów gwiezdnych wymaga, aby międzygwiezdne podróże kosmiczne musiały trwać bardzo długo i osiągnąć wysoki poziom dojrzałości. Nie spodziewacie się więc większych zmian (przynajmniej w tej technologii) w okresie 40-50 lat między I i VI odcinkiem. Większość innych technologii w Star Wars Universe również wykazuje podobny poziom dojrzałości (np. Droidy oczywiście istnieją od bardzo dawna - z pewnością nie są traktowane jako nowość w I odcinku).

Tak więc ktoś z XIV wieku przeniesiony do XVII wieku nie byłby zaskoczony, gdyby okazało się, że Ziemia krąży wokół Słońca, wynalezienie karabinu muszkietowego, spłukiwanej toalety, ołówka, zegarka kieszonkowego, barometru, prognozy pogody, turbina parowa, łódź podwodna, suwaki, piwo butelkowe i mikroskop?
Twierdzę, że ołówek lub prognozy pogody zmieniłyby dramatycznie życie zwykłego człowieka
Głównymi powodami szybkiego rozwoju technologii w ciągu ostatnich kilku stuleci są sama metoda naukowa; umiejętności masowe; oraz szeroka komunikacja i dzielenie się nowymi pomysłami. Wszechświat Gwiezdnych Wojen z pewnością ma tę infrastrukturę, więc nie wystarczy wskazywać, że nauka nie zawsze rozwijała się w historii ludzkości - większość historii ludzkości bardzo różniła się od świata Gwiezdnych Wojen.
Daffyd Wagstaff
2014-06-15 05:40:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Powiedziałbym, że technologia nie tylko uległa stagnacji, ale nawet ośmieliłbym się powiedzieć, że uległa pogorszeniu. Aby wyrazić swoją opinię, odwołam się do powszechnej technologii z ery Rycerzy Starej Republiki, ery Prequel i ery Oryginalnej Trylogii. Przedstawię również moją osobistą hipotezę co do powodu tego technologicznego odstępstwa (poza oczywistym powodem, dla którego „najpierw zrobili oryginalną trylogię”)

Najpierw spójrzmy na mały, jednoosobowy myśliwiec gwiezdny, który można uznać za dość porównywalny rozmiar. Dla KOTOR mamy taktycznego strikefightera klasy Aurek ( http://starwars.wikia.com/wiki/Aurek-class_tactical_strikefighter.)

Zauważysz, że jest wyposażony w osłonę, wewnętrzny hipernapęd, jest uzbrojony w 2 ciężkie działa laserowe i dwie wyrzutnie torped protonowych. Jest również w stanie wypchnąć zdumiewające 160 MGLT (a ponieważ ma ekranowanie, był prawdopodobnie zdolny do przekierowania mocy do silników odrzutowych, aby jechać jeszcze szybciej, ale to przypuszczenie z mojej strony). widzieli służbę przez 3000 lat i byli przez ten czas stale ulepszani, więc te statystyki są prawdopodobnie ostatnimi zarejestrowanymi dla tej klasy.

Porównajmy to z lekkim przechwytywaczem klasy Eta-2 Actis z Prequels ( http://starwars.wikia.com/wiki/Eta-2_Actis-class_light_interceptor.) Od razu zauważysz, że wymaga zewnętrznego pierścienia hipernapędu, bez osłony i jest uzbrojony w podwójne działa Lason oraz bliźniacze lekkie działa jonowe. Nie jest to wyraźny znak cofania się technologii, ponieważ mniejsza masa może sprawić, że wojownik będzie bardziej zwinny. Prędkość maksymalna wynosi 125 MGLT, a ponieważ nie ma osłon, założę, że oznacza to, że nie można było skierować do nich tak dużej mocy, aby ją zwiększyć. Wciąż to bardzo szybko.

Nasz ostatni statek porównawczy to przechwytujący A-wing RZ-1, reklamowany jako najszybszy okręt w sojuszu Rebeliantów i pasujący do Tie Interceptor. Jednak maksymalna prędkość wynosząca 120 MGLT sprawia, że ​​jest to najwolniejsza, ale najbardziej aktualna z trzech. Wewnętrzny hipernapęd (z oceną nie mniejszą 1.0!) I osłony, a także podwójne działka laserowe i dwie wyrzutnie pocisków wstrząsowych.

Pociski wstrząsowe są szybsze niż torpedy protonowe oraz a więc bardziej przydatne w walce powietrznej, ale są słabsze jako kompromis.

Inną kwestią, którą zamierzałem poruszyć, było to, że w KOTOR osobiste tarcze były tak zaludnione, że łatwiej było walczyć z kimś bronią białą niż lekkim blasterem. Ta technologia była prawie niespotykana w prequelach (widziałem ją tylko w Droidece w odcinku 1), a zanim pojawi się Oryginalna Trylogia, technologia jest prawie zagubiona (chyba że ktoś chce wskazać, że jestem źle, w takim przypadku zrób to!)

Pamiętaj również, że osobiste urządzenia ukrywające się również całkowicie zniknęły (wybacz kalambur). Niegdyś powszechna technologia w erze KOTOR, teraz utracona. Wiem, że peleryny z ery Oryginalnej Trylogii można założyć tylko na statki kosmiczne.

Jeśli chodzi o przyczynę, podejrzewam, że jest to dalekosiężny plan pochodzenia Sithów. Możliwe, że ograniczymy zasoby zwykłego stada, aby łatwiej było je ujarzmić.

Proszę odrzucić mnie, jeśli czujesz, że nic z tego się nie zgadza lub widzę wzorce tam, gdzie ich nie ma.

user36703
2014-12-01 04:05:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Prawo Moore'a obowiązuje od 50 lat i będzie obowiązywać przez jakiś czas. To ma sens, że przez tysiące lat ten program jest nie do utrzymania. Ostatecznie więc komputery lub droidy wyprodukowane w odstępach dziesiątek, a może nawet tysięcy lat nie wydawałyby się takie różne. Może nadejść dzień, w którym postęp technologiczny się zatrzyma.

_ "i będzie przez jakiś czas" _ Niezupełnie. [ITRS szacuje, że zaczął się rozpadać w zeszłym roku] (https://en.wikipedia.org/wiki/Moore%27s_law).


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...