Pytanie:
Czy quidditch to sport z natury wadliwy?
Bob Tway
2014-07-18 19:58:27 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zdaję sobie sprawę, że jest to oczywiście niemożliwe, ponieważ prawdziwi ludzie nie mają latających mioteł. Ale nawet biorąc pod uwagę jego fantastyczny charakter, czy nie mam racji, myśląc, że jest on również ewidentnie niewykonalny jako sport?

Dlaczego? Ponieważ liczy się tylko złapanie znicza.

Jest wart 150 punktów i kończy grę. Większość meczów, o których czytamy w książkach, nie ma linii wyniku różniących się o więcej niż 150 punktów, w których złapanie go wygrywa mecz dla drużyny szukającego.

Ale nawet jeśli drużyna przegrywa o 150 punktów punktów lub więcej, logiczne jest, aby poszukiwacz przestał szukać znicza. Jeśli go złapią, gra kończy się porażką dla ich drużyny.

Tak czy inaczej, liczy się tylko szukający i znicz. Po co więc w ogóle zawracać sobie głowę celami? Dlaczego nie tylko pałki, tłuczki, znicze i poszukiwacze?

Zrozumiałem to już przy pierwszym opisie meczu quidditcha w pierwszej książce. I chociaż doceniam, że ma to pewną wartość narracyjną, pozwalającą Harry'emu zająć centralne miejsce jako gracz quidditcha, zepsuło to wszystkie sekwencje Quidditcha w całej serii.

Mam rację, czy coś przegapiłem ?

Jest to doskonałe narzędzie, dzięki któremu bohater będzie najważniejszą osobą w zespole.
Ponadto, niestety, myślę, że to pytanie jest całkowicie oparte na opinii, nawet jeśli ogólna opinia będzie brzmiała: „tak, to śmieszne wymyślać grę, która mogłaby zakończyć się pięć sekund po jej rozpoczęciu”.
@Zibbobz Moje zapytanie ma na celu sprawdzenie, czy dobrze zrozumiałem, czy też istnieją informacje z szerszego Potterverse, które lepiej wyjaśniają sprawę. Miejmy nadzieję, że nie oparte na opiniach. Zmienię, jeśli uważasz, że to dobry pomysł.
Brak odpowiedzi, ale prawdziwy świat, jak go rozumiem: JKR napisał quidditch, aby pokazać, że świat czarodziejów ma sport, na którym zależy im tak samo jak piłka nożna / piłka nożna. Potem uczyniła sport centralnym elementem książki 4 - a ona nienawidzi sportu, więc źle go napisała.
@Zibbobz Czy znicz nie jest specjalnie wypuszczany przez jakiś czas? A może po prostu źle zinterpretowałem ich, że nie byli w stanie go znaleźć przez jakiś czas, ponieważ nie został wydany?
Czy jest sport, który nie jest w żaden sposób wadliwy?
@phantom42 Możliwe, ale nawet jeśli tak, możesz równie łatwo zakończyć grę, znajdując ją dwie sekundy po wydaniu. Chodzi mi o to, że znicz to dość znacząca wada.
@phantom42: Znicz jest wypuszczany w tym samym czasie co tłuczki, jak sądzę: na początku gry. Przynajmniej w filmach wszyscy wydają się być wypuszczeni i w ruchu, zanim rzuci się kaflem.
W OotP, po tym, jak Harry, George i Fred zostają zbanowani, a nowi gracze dołączają do drużyny. Griffindor przegrywa, ale Ginny dostaje znicz.
Może w prawdziwym życiu znicz byłby znacznie trudniejszy do złapania. Harry jest w tym nierealnie dobry, to wszystko. Ponadto, jeśli drużyna straciła ponad 150 punktów, zadaniem poszukiwacza jest prawdopodobnie powstrzymanie drugiego szukającego przed złapaniem znicza. Ponieważ znicz jest tak trudny do złapania nawet bez tego, to praktycznie zapewniłoby, że nikt go nie złapie.
Po prostu zostawię to tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=6jazHy6E_zI
Miotły były o wiele wolniejsze niż kiedyś, a znicz był prawdziwym magicznym stworzeniem, które było wielokrotnie trudniejsze do złapania.W rezultacie oba te czynniki są takie, że dawno temu mecze Quidditcha trwały przez kilka dni, przez co wynik ze znicza nie był aż tak ważny.Zasady nigdy nie były aktualizowane, aby odzwierciedlały zmieniającą się technologię mioteł.To pogłoska znajomego (nie mam źródła), ale miałaby sens.
TYLKO KUP ZEGAR - Harry James Potter-Evans-Verres
@JakubKonieczny Też myślałem o tym fanfiku, ponieważ Harry uważa ten sport za śmieszny i iirc, że chce go zmienić lub całkowicie usunąć (i jest tam ta rywalizacja, w której Harry mówi o tym więcej).Ale w końcu zgadzam się z leftaroundo: wszystkie sporty będą w jakiś sposób wadliwe.Ale to nie jest ważne;JEDYNĄ WAŻNĄ rzeczą jest to, że gracze i widzowie BAWIĄ SIĘ!
@MattThrower, aby być całkowicie szczerym: jedyną ** wadą w każdej grze jest ta, która uniemożliwia ludziom dobrą zabawę ** - granie lub oglądanie.A ponieważ quidditch jest lubiany w całym świecie czarodziejów, wydaje mi się, że wcale nie jest wadliwy;wręcz przeciwnie, jest doskonały!W końcu o to chodzi w grach: po to, aby dobrze się bawić (tak, jest pomysł na wyzwanie i tak dalej, ale nie tak wiele osób poświęci się tak bardzo czemuś, co może nie jest aż tak zabawne, gdy pracując na boku).
Dziewięć odpowiedzi:
Jeff
2014-07-18 20:52:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak. Quidditch jest z natury wadliwy. To narusza kilka ważnych punktów teorii gier.

  • Nie wszyscy gracze są podobni pod względem ważności. Masz sześciu graczy i jeden dodatkowy dodatek, który nie wchodzi w interakcje, ale odgrywa kluczową rolę.
  • Działania jednego gracza mogą dramatycznie przyćmić wszystkich innych. Ponownie, Poszukiwacz jest specjalnym, specjalnym płatkiem śniegu. Lecą prostym schematem nad grą, wkraczają i zdecydowanie zmieniają rzeczy.
  • Czas trwania gry jest trudny do przewidzenia lub niemożliwy do przewidzenia. Gry mogą rozciągać się na kilka dni lub kończyć w ciągu kilku sekund. Utrudnia to oszacowanie wartości siedzenia. Czy ktoś poczuje się oszukany, jeśli zapłaci 15 galeonów za miejsce w loży, a mecz zakończy się w ciągu dwudziestu minut? Czy odniesiesz zysk, jeśli sprzedasz miejsca po 8 sierpach i są one zajęte przez półtora dnia? Ilu widzów będzie chciało podróżować do Twojej gry (aczkolwiek szybko, przez teleportację) i potencjalnie będzie musiało wybrać między obejrzeniem pełnej gry a brakiem pracy na następny dzień (lub na kilka następnych dni?)
  • W grze nie ma zaplanowanych przerw. Nawet jeśli nie wykonują dużego wysiłku fizycznego, aby się poruszać (latanie na miotłach), uprawianie jakiegokolwiek sportu może Cię zmęczyć. Widzowie potrzebują czasu, aby trafić do łazienek i sprzedawców żywności, gracze potrzebują czasu, aby się przegrupować, odpocząć i zaplanować zmiany w strategii.

Harry Potter w racjonalistycznym fanficu o nazwie Harry Potter i Metody racjonalności omawiają błędy Quidditcha i wymyślają stosunkowo proste rozwiązanie: wyeliminuj znicza i włącz zegar. Gdyby coś takiego zostało zrobione, quidditch wyglądałby jak koszykówka skrzyżowana z rugby i byłby zasadniczo normalnym sportem.

Cricket podziela Twoją trzecią wadę - mecz testowy jest zaplanowany na pięć dni, ale łatwo może się zakończyć w ciągu dwóch lub trzech dni. Lub nie ukończyć po pięciu i zostać uznanym za remis. A jednak jest to popularny i odnoszący sukcesy sport.
@MikeScott To tylko jeden rodzaj krykieta. A poza tym, masz przerwy między międzylądowaniami. Tak, po prostu musiałem to sprawdzić.
@MikeScott: Cricket *** nie *** nie może być popularny i odnoszący sukcesy - nie jest szeroko znany w ** AMERYCE **. Z całą powagą jednak nie jestem zaznajomiony z tym sportem. Z pewnością jest możliwe, że sport naruszy jednego lub więcej dzierżawców teorii projektowania gier i nadal będzie grał, ale spodziewam się, że mecze testowe są rzadkie i nie są używane w grze w stylu turniejowym, tak?
Powinniśmy dodać MoRE do kanonu HP :)
@DVK: Nie wiem, trochę lubię uproszczony fanfic MoR, który napisał JK Rowling. Rozciągnęła to jednak na 7 książek ...
@Jeff Nie, standardową formą krykieta jest pięciodniowy mecz. I nie ma turniejów pucharowych, tylko serie, w których te same drużyny grają ze sobą dwa do pięciu razy w okresie od jednego do trzech miesięcy. Istnieją _ okrojone wersje, które zajmują mniej czasu, ale są to zmodyfikowane wersje standardowej gry.
@Himarm: Prawda, ale jeśli Poszukiwacz aktywnie ingeruje w resztę zagrań, nie wykonuje swojej pracy jako Poszukiwacza zbyt dobrze. A bramkarz w piłce nożnej może wziąć na siebie winę za przegraną, ale nikt nigdy nie będzie twierdził, że bramkarz może sam wygrać mecz. Poszukiwacz może i robi.
Bramkarze @Jeff nie są stworzeni do wygrywania, mają na celu zapobieganie przegranej. Atakujący mają wygrać grę, tak bym sklasyfikował poszukiwacza. Ponadto bardzo dobry gracz może samodzielnie określić wygraną lub przegraną (ktoś taki jak Maradona w piłce nożnej / piłce nożnej).
@Andreas: Dokładnie o to mi chodziło. Poszukiwacz sam może wygrać całą grę. Jeśli reszta drużyny jest przynajmniej umiarkowanie dobra, z łatwością utrzymają swoją drużynę w odległości 15 bramek od drugiej drużyny, co oznacza, że ​​Poszukiwacz może wygrać wszystko w dowolnym momencie. To sprawia, że ​​BARDZO różni się od bramkarza, o którym Himarm twierdził, że ma taką samą wagę jak Poszukiwacz. Jasne, w większości gier pojedynczy, wybitny gracz może zdominować i poprowadzić swój zespół dalej, niż poszliby w inny sposób. Quidditch jednak uczynił to OFICJALNYM CZĘŚCIĄ gry.
Gra ma dodatkową poważną wadę opartą na technologii. Ponieważ zespoły polegają na miotłach do poruszania się, zespół z szybszymi miotłami ma ** ogromną ** przewagę. Tak jest w pewnym stopniu w przypadku istniejących sportów, ale w książkach były przykłady, w których Harry wygrywał, kiedy był gorszym Poszukiwaczem, tylko dlatego, że jego miotła była szybsza i mogła nadrobić różnicę. Aby zobaczyć prawdziwy przykład tego, jak czasowo zepsuło to sport (do czasu, gdy wszyscy otrzymali najnowszą technologię), spójrz na wprowadzenie wrotek klasycznych do łyżwiarstwa szybkiego pod koniec lat 90-tych.
@MikeScott Test Cricket jest przeznaczony tylko do rozgrywek międzynarodowych (są też międzynarodowe gry One-Day i Twenty20). „Standardowy” codzienny krykiet jest bardziej http://en.wikipedia.org/wiki/County_cricket
Jeff, czy masz jakieś referencje?Nie brałem udziału w teorii gier, ale jestem matematykiem
@BCLC: Większość z nich nie jest ścisłą teorią gier.Sednem tego (matematycznie) jest to, że wartość pozycji Poszukiwacza jest znacznie wyższa niż wartość jakiejkolwiek innej pozycji.Tylko Poszukiwacz może zakończyć grę (już mocno waży grę), Poszukiwacz zarabia 150 punktów (biorąc pod uwagę, że większość gier ma w sumie ~ 300 punktów nie szukających ...) itd. Poszukiwacz jest matematycznie najważniejszą pozycjąco oznacza, że powinny być rdzeniem całej strategii.Zamiast tego są prawie całkowicie oddzieleni od reszty gry.
@OrangeDog County Cricket jest nadal rozgrywany przez wiele dni, a wszystkie mecze są zaplanowane na 4 dni, ale mogą się zakończyć wcześniej.
* Wszyscy gracze o innym znaczeniu * to dziwne kryterium Twojej krytyki.Dzień dobry i poznaj piłkę nożną w NFL i rozgrywającego.Dzień dobry, poznaj ligę baseballową i miotaczy.Dobry wieczór, poznaj hokeja NHL i bramkarza.
Krykiet dotyczy wyjątkowo długich gier.Na pozostałych krańcach spektrum większość sportów walki, np. UFC, sumo, zapasy senegalskie, może trwać tylko kilka sekund.Ludzie zapłacą jednak dużo pieniędzy, aby pomóc w tych meczach, ponieważ dreszczyk emocji jest również oczekiwany przed walką.
@KorvinStarmast: Tak, ale miotacz nie może wygrać meczu w pojedynkę.Rozgrywający też nie.Bez wątpienia mogą być kluczowymi graczami, ale żaden z nich nie jest w stanie zrównoważyć ** 15 ** przeciwnych bramek.
@Taladris: To prawda.Jednak wszystkie te * mają * maksymalną długość - możesz z dużą pewnością przewidzieć, że nie potrwają dłużej niż określoną liczbę minut (lub godzin itp.).Nawet wielodniowe mecze krykieta mają ustalony czas rozpoczęcia i zakończenia, a Ty wiesz (w przybliżeniu), jak długo potrwają.Quidditch może trwać od 5 minut do tygodni i nie da się tego przewidzieć.Poza tym mecz trwa ** przez cały czas **.Nie osiągasz 5 godzin gry i masz zaplanowaną przerwę, jest stała.
Ryan Reich
2014-07-21 07:30:32 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Chociaż prawdą jest, że quidditch wydaje się być wadliwy, to może być niewłaściwe pytanie. Prawdziwe pytanie brzmi: czy nierozsądna struktura gry powoduje, że jest to błąd w świecie książek? Nie sądzę: w końcu świat czarodziejów ma wiele aspektów, które są satyryczne lub, szczerze mówiąc, farsowe; to miejsce pospolitej fantazji, ogólnego kaprysu i częstej nielogiczności. W rzeczywistości trudniej jest wymienić jakiś codzienny aspekt, który wydaje się rozsądny, niż odwrotnie. Tak więc, jako decyzja budująca świat, quidditch pasuje do: to satyra na popularne, prawdziwe sporty, które czarodzieje bezsprzecznie przyjmują ze względu na jego magiczną naturę.

(Nie oznacza to, że nie ma poważne tematy w tym świecie; oczywiście, jak się okazuje w miarę rozwoju serii, istnieją. Ale powierzchowne aspekty są głupie, a ten sport jest bardzo powierzchowny.)

„Właściwie trudniej jest wymienić jakieś codzienne aspekty, które wydają się rozsądne, niż odwrotnie”. Miałem zamiar zakwestionować ten punkt, ale po zastanowieniu się nad tym, jedyne, co przyszło mi do głowy, to ogólny pomysł szkoły i pracy domowej - musisz ciężko pracować, aby się nauczyć i zademonstrować swoje osiągnięcia. Jest to uderzająco normalne z perspektywy prawdziwego świata, nawet jeśli weźmiesz pod uwagę, jak niespójne jest to z wieloma innymi udogodnieniami i oszczędzającymi pracę zakrętami magicznego świata. Więc +1, wskazujesz dobrze.
Te problemy są łatwe do naprawienia.Może złapanie znicza powinno być warte mniej punktów, na przykład 50, albo nie kończy to automatycznie gry (dając przeciwnikowi możliwość nadrobienia zaległości).Ci czarodzieje są sprytni, a to jedyny sport zespołowy, jaki mają.Moim zdaniem to zdecydowanie literacka wada.
@JamesWatkins Stworzenie wyważonej gry jest zaskakująco trudne;Szczerze myślę, że Rowling postąpiłaby lepiej, gdyby pozostawiła niejednoznaczne szczegóły, niż otworzyła się na uzasadnioną banalną krytykę.Literacki błąd polega jednak na tym, że określone absurdy gry nie mają w ogóle żadnej symboliki.Gdyby Quidditch został zastąpiony (albo) piłką nożną, czego by brakowało książek?Nic takiego.
Valorum
2016-12-07 21:00:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak. Ten sport jest z natury wadliwy i celowo.

W odręcznych notatkach, które dodała do kopii aukcyjnej Harry'ego Pottera i Kamienia Filozoficznego, Rowling przyznaje, że jej celem było stworzenie sportu, który pasowałby do charakteru społeczeństwa czarodziejów, nawet kosztem jego logicznego sensu.

„Quidditch - został wynaleziony w małym hotelu w Manchesterze po kłótni z moim ówczesnym chłopakiem.

„ Zastanawiałem się nad tym, co łączy społeczeństwo, gromadzą się i podkreślają jego szczególny charakter i wiedziałem, że potrzebuję sportu.

„Z mojego doświadczenia wynika, że ​​denerwuje mężczyzn (dlaczego znicz jest taki cenny itp.), całkiem satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę mój stan umysłu, kiedy to wymyśliłem. ”

enter image description here

Nie ma faktycznego dokumentu.Książkę należy do jakiegoś nienazwanego prywatnego kolekcjonera i opublikowano tylko kilka jej zdjęć.(Chociaż wkrótce będzie wystawiany w Edynburgu przez miesiąc.)
@ibid - Jest na wystawie i mnóstwo ludzi zrobiło zdjęcia.
„Z mojego doświadczenia wynika, że denerwuje mężczyzn (dlaczego znicz jest tak cenny itp.), Co jest całkiem satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę mój stan umysłu, kiedy go wymyśliłem”.Wow, napisanie tego przez J. K. Rowling było naprawdę zasmarkane.
@RobertF - myślę, że chodzi o to, że Quidditch został zaprojektowany jako środek do uczynienia Harry'ego wielkim bohaterem, a jego rola jest nieproporcjonalnie powiększona do reszty gry i wszystkiego innego, w tym logiki, cofania sięsiedzenie.
IMO ten cytat nie potwierdza, że quidditch został * celowo * zaprojektowany tak, aby był logicznie błędny.Można by twierdzić, że nielogiczne zasady „oznaczają szczególny charakter” czarodziejskiego świata.Ale miotły i konstrukcja piłek i znicza w równym stopniu oznaczałyby magiczne elementy w logicznym sporcie.To, że „satysfakcjonujące, że nielogiczne zasady rozwścieczyłyby jej starego chłopaka” jest retrospektywne.
Himarm
2014-07-18 20:06:24 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jak pokazują w Harry Potter i Czara Ognia , podczas „Pucharu Świata w Quidditchu” Victor Krum złapał znicza, ale jego drużyna wciąż przegrała. W książce dużo mówią o tym, jak niektóre mecze quidditcha mogą trwać godzinami, a wtedy wynik stale rośnie. Jeśli twoja drużyna przegrywa, twój poszukiwacz nadal musi uważać na znicz, aby przynajmniej powstrzymać szukającego przeciwnika przed złapaniem znicza. I tak jak w Czara Ognia Krum wiedział, że jego drużyna nigdy nie nadrobi zaległości, więc zakończył mecz na swoich warunkach. Inną rzeczą do przemyślenia jest to, że tak, w Hogwarcie zdobycie znicza zazwyczaj wygrywa grę dla tej drużyny, czyli zespołu graczy w wieku licealnym, a nie jak to działa na poziomie zawodowym. Ponownie, znicz może pojawić się po 2 minutach lub po kilku dniach, jak sądzę Oliver Wood powiedział Harry'emu w pierwszej książce.

Jeśli mogę dodać - widzę quidditcha w Hogwarcie jak szkolny futbol: nieprofesjonalny. Sugerowałbym, opierając się na przykładzie zastosowanym przez @himarm, że w profesjonalnym quidditchu wyniki mają większą różnicę: szybsze zdobywanie punktów i dłuższa gra dzięki profesjonalnej grze oznacza, że ​​różnica może sięgać setek punktów, w przeciwieństwie do Hogwartu, gdzie 40-punktowa luka jest duża.
@MacCooper Ale nawet jeśli większe różnice punktowe są normą, nadal istnieje problem polegający na tym, że drużyna przegrywająca nie chce złapać znicza. Cały czas skupia się na szukającym.
@MattThrower, właściwie tak, masz mnie tam. Sugerowałbym, że był to być może efekt fizjologiczny („Trzy dni bez snu, a gracze szukają znicza. Kto może wiedzieć, jak długo to potrwa, zanim jeden szukający ulegnie drugiemu!”), Ale wiemy, że z HP4, że przynoszą zamienniki ... więc tak, masz mnie :)
ibid
2016-10-31 08:43:45 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Według J.K. Rowling, Quidditch „nie jest nielogiczny” i „ma sens”.

P: Czy mogę zapytać o quidditch?

JK Rowling : Chyba nie dałam jeszcze wszystkiego na Quidditcha. Mężczyźni zawsze pytają mnie o quidditcha, ponieważ jest ich liczba, a ja kocham geeków, więc nie mówię tego w pejoratywny sposób, ale liczba geeków, którzy przyszli do mnie, aby pokłócić się ze mną o quidditchu - byłbym dużo bogatszy, gdybym miał funta na każdego.

Po prostu myślą, że to nielogiczne. Ale to nie jest nielogiczne i miałem przemówienie Dumbledore'a w pierwszej książce, w której nigdy nie udało się wyjaśnić, dlaczego quidditch nie jest nielogiczny, więc w pewnym momencie 1 powiem, że na stronie. Dziękuję za przypomnienie.
J.K. Konferencja prasowa Rowling - Pottermore - czerwiec 2011 r.


1. J.K. Rowling nigdy nie umieściła tego na Pottermore.

P. System punktacji Quidditcha nie ma sensu.

J.K. Rowling : To ma sens. Ściganie nieuchwytnej szczęśliwej przerwy to urok, ale praca zespołowa i wytrwałość mogą wygrać dzień. Każdy jest podatny na ciosy losu i przeszkadzających ludziom, a sukces oznacza wzniesienie się ponad nich. Quidditch to ludzka kondycja. Nie ma za co.
J.K. Rowling - Twitter - październik 2018 r.

Och, chciałbym to zobaczyć.
- Oczywiście to, co stworzyłem, nie jest nielogiczne. Nie, bo tak mówię.Mocny argument!Można to poprawić, zamieszczając część tego „przemówienia Dumbledore'a”, aby go poprzeć.W przeciwnym razie to tak, jakby ktoś powiedział: „2 + 2 = 7, bo tak mówię”.
@Jeff - WoG jest najwyższym kanonem.
W przypadku motywacji postaci, objaśnień fabuły itp. Tak.Podstawowa logika?Nie.
@ibid tylko wtedy, gdy nie chce się odlać!(„Nigdy tego nie zrobiłem” !!! innymi słowy „Mam pomysł (obiecuję!), Ale nie powiem Ci go…”)
thomas Alexander
2015-06-07 05:36:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Quidditch to znacznie więcej niż w jednej grze. W grę wchodzi wiele strategii, a wszyscy gracze odgrywają w niej istotną rolę. Drużyna może złapać znicza i przegrać grę jeszcze w pucharze, jeśli jej punkty w sezonie są wyższe niż przeciwnicy. Nawet w pierwszym meczu sezonu poszukiwacz chciałby jak najszybciej złapać znicza, aby druga drużyna nie mogła zdobyć punktów, które będą miały znaczenie w dalszej części sezonu.

Ta odpowiedź ma wiele zalet, ponieważ jako jedyna wymienia punkty.Jest przynajmniej jeden fragment, który pamiętam z książek (Więzień Azkabanu, jeśli dobrze pamiętam), w którym Harry i drużyna omawiają swoje szanse na puchar - i wszystko zależy od tego, ile punktów zdobędą inne zespoły podczas swoich meczów -nie tylko na tym, kto wygrywa.W jednej grze szukający może być najważniejszym elementem, ale nie jest w stanie zdobyć więcej niż garść punktów w całym meczu.Nie ma ograniczeń co do tego, ile pojedynczy ścigający może zdobyć, co czyni ich bardziej wartościowymi w niektórych sytuacjach.
Chris Johns
2016-12-08 01:19:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Mam wrażenie, że nie jest tak źle, jak się wydaje na pierwszy rzut oka.

Po pierwsze, pomysł, że jeden kluczowy gracz może potencjalnie zdominować grę, nie jest fatalną wadą, na przykład w kolarstwie i sportach motorowych, odpowiednio, główny jeździec lub kierowca odgrywają specjalną rolę, mimo że nadal są bardzo wiele sportów zespołowych. Nawet w zespołowych sportach terenowych często pojawia się „gwiazdor” ... jak zauważono w komentarzach, może to być rozgrywający w futbolu amerykańskim, szybki melonik w krykieta lub specjalista w rugby.

Po drugie, wydaje się, że w ligach liczba punktów zdobytych w meczu ma znaczenie, więc posiadanie silnej drużyny, która może zbierać punkty, nadal może być zaletą. Istnieje również silny element losowy określający szybkość złapania znicza, więc jeśli gra się przeciągnie, istnieje większa szansa, że ​​ogólnie silniejsza drużyna wygra.

Istnieje nawet kilka popularnych sportów w świecie rzeczywistym, które nie różnią się tak bardzo, na przykład w meczach federacyjnych (piłka nożna) zwykle uzyskuje się niską liczbę punktów i można je łatwo wygrać łutem szczęścia z biegiem zabawy. Ponownie krykiet gra, w której wyniki sięgają setek i overów, liczone są bile, bramki i przebiegi, nadal jest całkowicie normalne, że mecz kończy się remisem i jeden naprawdę dobry gracz może zdominować.

Rzeczywiście, w książkach jest jeden mecz, w którym Harry musi obserwować margines wygranych ze względu na ogólny wynik w lidze, co oznacza nie tylko nie złapanie samego znicza, ale także uniemożliwienie szukającemu przeciwnika robiąc to też. Możesz również wyobrazić sobie sytuację, w której masz bardziej defensywnych poszukiwaczy, którzy są bardziej skoncentrowani na powstrzymaniu drugiego szukającego przed złapaniem znicza, dopóki jego drużyna nie zbuduje przewagi wygranej.

Podobnie możesz zobaczyć pałkarzy jako link, który sprawia, że ​​gra ma nieco więcej sensu, ponieważ mogą działać defensywnie lub ofensywnie i celować / chronić poszukiwaczy, ścigających lub oboje, więc silni ścigający mogą przyciągnąć więcej uwagi przeciwnika. naganiacze i zdejmij ciepło z poszukiwacza.

Musimy również pamiętać, że większość quidditcha, które widzimy w książkach, ma mniej niż 17 lat w szkole, więc nie można oczekiwać, że pokaże wszystkie niuanse profesjonalnej gry, a większość gry, które oglądamy, mają na celu zademonstrowanie niezwykłych umiejętności głównego bohatera. W rzeczywistości jedyną profesjonalną grą opisaną w szczegółach jest finał Pucharu Świata w Czarze Ognia, gdzie wynik jest sprzeczny z złapaniem znicza.

„Po pierwsze, pomysł, że jeden kluczowy gracz może potencjalnie zdominować mecz, nie jest fatalną wadą” - ani rozgrywający w futbolu amerykańskim.(Zastrzeżenie: pochodzi od kogoś, kto nie przywiązuje zbytniej wagi do sportu. To moje zrozumienie z zewnątrz, tak samo jak wszyscy tutaj robią z quidditchem)
Rozgrywający w piłce siatkowej to prawie najgorszy możliwy przykład, jaki możesz tu podać.Umieść świetnego rozgrywającego za kiepską linią ofensywną, a będziesz miał kiepski atak, kropka (por. Seattle Seahawks z ostatnich dwóch sezonów).Rozgrywający cieszą się dużym zainteresowaniem, ponieważ ich rola jest bardzo widoczna, ale nie mają żadnego wpływu na grę, jaki ma osoba ubiegająca się o quidditch.
Rozgrywający mógłby przebiec całe pole - rozgrywający ma atrapę rzuconą.O ile gra w piłkę nie zabrania pierwszemu graczowi zdobycia piłki, nie potrzebujesz reszty gry, aby była dobra, ten gracz musi po prostu być supermanem.
Sidney
2016-12-08 06:15:56 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Warto zauważyć, że z oczu czytelników, z wyjątkiem mistrzostw świata w quidditchu, obserwujemy, jak grają w to dzieci w wieku szkolnym . Idź obejrzeć licealny klub szachowy, a następnie obejrzyj światowy turniej szachowy. W licealnym klubie szachowym. Zwycięzca efektywnie wykorzysta hetmana, ale w światowym turnieju szachowym moc hetmanów jest osłabiana przez wiedzę i doświadczenie graczy *.

Jeśli dobrze pamiętam, widzimy jakąś strategię anty-poszukiwacza używaną w grze, ale jest ona przedstawiana w negatywnym świetle, ponieważ widzimy ją oczami szukającego dla danej drużyny. Na przykład Draco Malfoy odwrócił uwagę Harry'ego, udając, że rzuca się na znicz. Dodatkowo pałkarze opozycji rzucali tłuczkami w Harry'ego. Prawdopodobnie moglibyśmy spodziewać się więcej tego w meczach quidditcha na poziomie zawodowym.

* Szachowcy, to analogia, nawet jeśli się mylę, rozumiesz, o co chodzi.

Ale to w jednym zawodowym meczu, który widzimy, gracz popełnia * zdecydowanie * najgorszy logiczny błąd Quidditcha w książkach.
Są też wielkie mistrzowskie turnieje szachowe, w których popełniono nielogiczne błędy, które są tak poważne, że nowicjusz by to zauważył.Tylko dlatego, że uprawia się sport zawodowy, nie oznacza, że nie ma szans na bardzo, bardzo poważne schrzanienie.
Blackwood
2016-12-08 08:40:16 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Zgadzam się, że biorąc pod uwagę gry, które pojawiają się w książkach, 150 punktów za złapanie znicza wydaje się być zbyt wiele, aby gra była zrównoważona. Nie zgadzam się jednak z tym, że quidditch jest „z natury wadliwy” lub że zdobywane bramki są z konieczności nieistotne.

Powiedzmy, że liczba punktów za złapanie znicza wynosi „Q”. Przez cały mecz obie drużyny starają się strzelać gole i przeszkadzać przeciwnikom w strzelaniu goli. Jeśli żadna z drużyn nie ma przewagi większej niż Q punktów, obaj szukający spróbują złapać znicz i wygrają mecz, jeśli to zrobią.

Jeśli którakolwiek z drużyn uzyska przewagę większą niż Q punktów, wyprowadza to przeciwnika z gry (nie może złapać znicza, ponieważ spowodowałoby to przegraną). Chociaż tak jest, drużyna końcowa musi spróbować odzyskać punkty Q, podczas gdy Poszukiwacz prowadzącej drużyny próbuje złapać znicza, aby zakończyć grę.

O ile jest to możliwe do ustalenia przez drużynę przewaga punktów Q przed złapaniem znicza, gra wydaje się rozsądna. Jak powiedziałem na początku, wydaje się, że w grach opisanych w książkach Q powinno być mniejsze niż 150 punktów.

Zwolennicy ograniczonego krykieta i ci, którzy są zainteresowani produktywnością w świecie czarodziejów, również mogą chcę nałożyć limit czasu (być może) na jeden dzień.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...