Pytanie:
Czy w Game of Thrones / ASOIAF są jakieś postacie, które można odkupić?
gallamine
2011-05-03 02:00:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nigdy nie czytałem serii książek Game of Thrones / * Song of Ice and Fire *. Obejrzałem dwa pierwsze odcinki programu HBO Game of Thrones i żadna z postaci nie wydała mi się kimś, kogo mógłbym zidentyfikować lub którym mógłbym zaufać - być może Ned Stark, ale nie mam wielkich nadziei, że zostanie w pobliżu . Czy to prawda dla wszystkich postaci? Czy są tacy, którzy mają cechy odkupienia? Czy stwierdzę, że nienawidzę ich wszystkich? Uważam, że faworyzuję postacie, które można ogólnie nazwać „heroicznymi” - czy znajdę jakieś w Westeros?

Chłopczyca, Arya Stark, wygląda na to, że ma odkupieńcze cechy bycia uroczą i wkrótce dobrze radzi sobie z mieczem.
Więc umrze dość wcześnie?
Jeśli podoba ci się WP i Narnia, to tak, nienawidzisz ich wszystkich, a także książki i autora wraz z nią.
@MGOwen Nie wstrzymuj oddechu
@AndresF. Gratulujemy potwierdzenia zwykłego przypuszczenia za pomocą pełnego spojlera.
@Phong Uh, gratulacje za potwierdzenie mojego komentarza swoim własnym? Podwójne potwierdzenie FTW? Pozwól mi to wyjaśnić, czy mówisz, że Ned umiera? Dziękuję_.
Myślę, że Jona Snow można nazwać „bohaterskim” w jakimś kiepskim sensie. Przynajmniej tak myśli o sobie, zawsze robiąc to, co słuszne, a co nie.
W jaki sposób moderatorzy pozwolili, aby to pytanie pozostało na stronie. Pytanie wymaga spojlerów. To niesprawiedliwość dla początkujących, takich jak ja. Większość odpowiedzi jest do pewnego stopnia wolna od spoilerów, ale wiele spoilerów w komentarzach.
Naprawdę wielki pisarz może zapewnić ścieżkę do odkupienia lub wioski dla prawie każdej postaci, jaką można sobie wyobrazić. Dziwnie przychodzi na myśl Xena, a także powieść Arka Odkupienia. To pytanie wydaje się bardziej polegać na pytaniu, czy istnieją postacie jasno i całkowicie moralne, których wątpię, że jest ich wiele w świecie JRR (może Varys). Historia wskazuje, że prawie nikt nie jest pozbawiony samolubnych motywów lub osobistych błędów, nawet jeśli pracuje dla większego dobra.
Dlaczego to całkowicie subiektywne pytanie nie zostało oznaczone jako takie? Zamiast tego istnieje wiele odpowiedzi.
Nie ma czarnych ani białych czarterów, jak opisujesz.Spędzisz czas lubiąc i nienawidząc, a czasem kochając większość szarych postaci Martinsa.Nie ma jednego „Bohatera” czy „Złoczyńcy”, jest ich wielu.Martin był w stanie przedstawić swoje czartery prawdziwości, jakiej nigdy wcześniej nie doświadczyłem.Więc wszystkie są wadliwe, tak jak my.Jeśli uważasz, że jest to coś, czego możesz się nauczyć, polecam książki, które znajdziesz tam o wiele głębiej.Przedstawienie jest ekscytujące i dodaje życia i tekstury serii książek, ale książka (jak większość książek, które są filmowane) może być w niej bogata.
Jeśli MUSISZ rootować dla kogoś, to root dla Jona Snowa, zrootuj dla Tyriona Lannistera i dla Daenerys Targaryen.Mają największe szanse na dotarcie do końca serii i najczęściej starają się postępować właściwie.Wszystkie trzy mają dobre serce.
Dwanaście odpowiedzi:
Vitaly Mijiritsky
2011-05-03 12:17:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli trzymają się blisko książek i kontynuują całą serię, to przypuszczam, że będziesz miał wiele chwil empatii dla najbardziej nieoczekiwanych postaci, a także wiele rozczarowań w tych najbardziej lubianych .

Dima
2011-05-03 03:15:19 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Cóż, Pieśń Lodu i Ognia zdecydowanie nie jest bajką typu „dobry” kontra złych facetów. Postać, która wydaje się być dobra, może zrobić coś złego lub całkowicie głupiego. Postać, która wygląda jak złoczyńca, może wykazywać pewne cechy odkupienia. Poza tym każdy może umrzeć w dowolnym momencie - tak jak w prawdziwym życiu.

Nic nie jest tym, czym się wydaje. Dla mnie Pieśń lodu i ognia jest bardzo podobna do Diuny : koła w kołach. Często pokazuje także [dobrych] ludzi w ich najgorszych chwilach, a czasami [złych] w najlepszym wydaniu.

Jeśli więc szukasz bajki z idealnym bohaterem, który nie robi nic złego, równie dobrze możesz przestać oglądać. Ale jeśli potrafisz przyjąć brutalny realizm tej „fantazji” i jeśli chcesz zachować otwarty umysł, nie poddawaj się. Niektóre z tych postaci mogą na tobie rosnąć.

AKTUALIZACJA: A jeśli zdecydujesz się się tego trzymać, bardzo polecam przeczytanie książek.

Więc to jest „nie”?
„Nie” na co? W PO były 4 pytania.
na pierwotne pytanie, a nie dalsze pytania dodatkowe w opisie.
@MGOwen Czy przeczytałeś odpowiedź? Dima twierdzi, że pozorni złoczyńcy mają cechy odkupienia.
Ale pyta, czy są jakieś postacie, dla których można bez zastrzeżeń kibicować, a nie zmęczona reakcja „brutalnego realizmu”, która sama w sobie stała się frazesem w gatunku fantasy przez ostatnie 15 lat.
@Kaiser Metoda „brutalnego realizmu” jest odpowiedzią na znużony trop „romantycznej idealizacji”, który był standardem przez wieki. Myślę z kolei, że inny trop go zastąpi. Nawiasem mówiąc, odpowiedź brzmi: „tak, jest kilka postaci, dla których możesz rootować, ale mają one również wady postaci”.
@Andres F Brutalny realizm jest tak stary jak Iliada. Jeśli chodzi o współczesną fikcję fantasy, uważa się, że romantyczna idealizacja rozpoczęła się w epoce wiktoriańskiej. GRRM powiedział, że jego styl jest odpowiedzią na słabą jakość wielu naśladowców Tolkiena ostatnich sześćdziesięciu lat. Sukces ASOIAF spopularyzował brutalny realizm, choć go nie zapoczątkował. Zdaniem niektórych autorów, przez prawie dwie dekady od debiutu ASOAIF trop został przesadzony, np. deklarowanym zamiarem Brandona Sandersona jest napisanie bardziej tradycyjnej fantazji, aby przeciwstawić się trendowi.
@Kaiser Zgadzam się, przesadzałem z fragmentem „stuleci”. Mimo to, ASOIAF wydaje się świeży w porównaniu do naśladowców Tolkiena, o których wspomniałeś (i nie powinieneś winić GRRM za jego naśladowców, tak jak nie możesz winić Tolkiena!). To, kto faktycznie zapoczątkowuje trend, jest mniej ważne i trudniejsze do określenia niż to, kto sprawia, że ​​jest popularny.
johnc
2011-05-03 03:18:21 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak subiektywne pytanie, jak to jest, myślę, że częściowo o to chodzi w GOT, postacie są wadliwe.

Z pewnością jest więcej wad niż inne. Robi się złożona, ale przynajmniej na początku, w skrócie, Stark == Good, Lannister == Bad.

Pamiętaj, że serial telewizyjny, mimo że jest wszechstronny, jest po prostu dość odpowiednią destylacją i dramatyzacją bardzo złożonego serialu i nigdy nie może mieć nadziei na uchwycenie złożoności lub motywacji wielu z postaci.

Po stronie Starka Ned jest mocno związany ze swoim honorem, na dobre lub na złe, Catelyn jest związana miłością swojej rodziny, Robb jest silny, jeśli jest młody, Arya jest bardzo sympatyczna, a także silna , Hodor to łagodny olbrzym. Trudno uprościć Jona Snowa do postaci odkupieńczej, jak jego, przynajmniej w pierwszej książce, częściowo opowieści o dojrzewaniu, ale jego początkowym upadkiem jest duma, ale jest bardzo rozpoznawalną postacią.

Wadą Starków, Sansa jest próżna i pochłonięta sobą.

Po stronie Lannisterów z pewnością jest dużo przebiegłości, ale Tyrion jest jedynym, o którym mogę szczerze powiedzieć, że wydaje się wykazywać prawdziwy morał

Jednak jako grupa nie ma wśród nich prawdziwego moralnego światła ostrzegawczego, wszyscy są zaślepieni przez władzę lub sojusz.

DystopInformer
2011-05-12 01:55:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tyrion Lannister! Jest postacią sympatyczną, która łączy w sobie przebiegłość i współczucie. Polubisz go później!

W programie telewizyjnym sprawiają, że jest naprawdę sympatyczny od samego początku. W książce nienawidzisz go i uczysz się go lubić.
To bardziej komentarz niż odpowiedź.
@Justin: Myślę, że to odpowiedź. Pytanie dotyczyło tego, czy są jakieś postacie z cechami odkupienia. Ta odpowiedź dostarcza jednego, wraz z uzasadnieniem. Czego więcej może potrzebować?
Thom
2011-06-20 21:07:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Poza postaciami, które już widziałeś, Davos Seaworth jest prawdopodobnie najbardziej nieskażoną honorową postacią w serii, niezachwianie lojalną, a jednocześnie mówi prawdę do władzy. W rzeczywistości jedyną zbawczą cechą Stannisa, o której przychodzi mi do głowy, jest to, że Davos decyduje się go trzymać. Brienne z Tarth jest podobną postacią i ma mnóstwo akcji. Z radością określiłbym obie te postacie jako bohaterskie i mam nadzieję, że dla tych z Was, którzy oglądają serial, obsada obu jest tak dobra, jak gdzie indziej.

Ale nawet ładne główne postacie, takie jak Jon i Daenerys są dość jednoznacznymi, bajkowymi dobrymi facetami, a na drugim końcu spektrum są tacy jak Gregor, którzy są karykaturami złych facetów.

Martin pisze zakres postaci - Kontrast między jednowymiarowym złym Gregorem i jego bratem Sandorem, który przechodzi od bezdusznego mordercy do chwały po jego pozornej śmierci, jest dość uderzający. Ale ogólnie myślę, że tak się składa, że ​​najbardziej złożone postacie pokrywają się z ulubionymi postaciami ludzi - Tyrionem, Jaime'em, Aryą itd., Więc ludzie być może zbytnio koncentrują się na niejasnościach. Ostatecznie to, co daje Martinowi kontrolę nad dramatem w jego książkach, to to, że ma postacie, które mogą podważyć wszelkie emocje. Gdyby wszystkie postacie były głęboko niejednoznaczne lub gdyby wszystkie były jednowymiarowe, jego zasięg byłby ograniczony. Zamiast tego nic go nie ogranicza.

apoorv020
2011-05-03 12:30:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Cóż, postacie będą inne niż te, które masz w LoTR / Narnii. GRRM słynie z pisania złożonych postaci i zabijania wielu z nich. AFAIK, HBO tworzy tylko bardzo nie heroiczne historie w serialach telewizyjnych.

Jednak złożoność idzie w obie strony. Chociaż może się okazać, że prawie wszystkie postacie mają złą passę (wyjątkami są Jon i Daenerys), przekonasz się, że w wielu z nich jest dobra passa. Poczułem, że wczuwam się w kilka postaci, które na początku serii uważałem za złoczyńców.

Moja rada brzmi: kontynuuj, GoT nie jest tak proste, jak niczyje heroizm.

(Jon i Daenerys to wyjątki): Błagam, żeby się różnić ... Dla mnie też mają złe chwile, zwłaszcza Daenerys, ale nie rozpieszczałbym tutaj nikogo (wymagana zaawansowana lektura).
Czy zemsta nie jest tak heroiczną cechą? (Jeśli myślisz o wydarzeniu, myślę, że jesteś.)
Bardziej myślałem o użyciu złych środków, aby kogoś „uratować”.
Meg Coates
2012-02-22 09:56:11 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jedną z rzeczy, które kocham w GRRM, jest jego rozwój charakteru i jego gotowość do zaakceptowania faktu, że okoliczności i sytuacje powodują zmianę ludzi - czasami drastycznie, a nie zawsze na lepsze. Wykonuje tak doskonałą robotę, tworząc te postacie, że niezależnie od tego, co robią, rozumiesz to z ich punktu widzenia, nawet jeśli tego nie lubisz (jako mama, doskonale rozumiem, dlaczego Catelynn Stark staje się tym, czym się zajmuje) . Niektórym postaciom osobiście trudniej jest owinąć głowę, a niektóre postacie odczuwam ulgę, gdy umierają, ale są to wyjątkowe, przemyślane postacie.

HBO, of Oczywiście, nigdy nie będzie w stanie zagłębić się w tak głęboki rozwój postaci, a jeśli szukasz Froda lub Aragorna, nie znajdziesz go w GOT.

Frodo odwrócił się na końcu. To była walka o Pierścień na Mt. Los. Gdyby Gollum nie upadł, Frodo wziąłby pierścień W NIEPRAWIDŁOWY SPOSÓB.
Dlaczego mówisz, że „HBO, oczywiście, nigdy tak naprawdę nie będzie w stanie wejść w tak głęboki rozwój postaci”?Seria, którą zrobili, jest stosunkowo bliska pokazaniu wszystkich scen w książkach, dla postaci, których nie edytują.Dodali nawet sceny, pokazujące rozmowy między postaciami, których nie ma w książkach.
Anton
2012-03-07 19:06:48 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jest wiele postaci o cechach odkupienia, często w nieprawdopodobnych miejscach. Jeśli szukasz "dobra ze złem" w stylu Władcy Pierścieni, nie znajdziesz go tutaj. Martin tworzy realistyczne postacie, niektóre przeważnie „dobre” / „honorowe” / „lojalne”, niektóre przeważnie „złe” / „samolubne” / „okrutne”, ale wiele z nich, podobnie jak w prawdziwym świecie, ma złożone odcienie szarości i zmienia się z czasem.

Jeśli chcesz obejrzeć całkiem dobrą interpretację książek, obejrzyj GoT. Ale naprawdę, przeczytaj też książki!

Martha
2011-05-04 04:08:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli chcesz, aby twoje postacie były bohaterskie, sugerowałbym trzymanie się z dala od wszystkiego, co pisze Martin.

(Jeśli chcesz, aby twoje charakteryzacje były wewnętrznie spójne, tak samo, ale trochę ... subiektywne.)

+1 za obserwację bohaterstwa, -1 za subiektywność (być może subiektywnie się z tobą nie zgadzam; p)
Dan Ray
2012-03-07 22:00:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Na Stannisa Baratheona można liczyć przynajmniej na upartą konsekwencję.

ladylad
2012-08-15 20:13:39 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oczywiście! prawie wszystkie, z wyjątkiem kilku wybranych. Śnieg Ramsay jest nie do odzyskania. Joffrey też. Gregor jest nie do odzyskania. Ogromna większość ludzi to złożone psychicznie, wadliwe (jak my wszyscy) istoty ludzkie. Sandor zostanie wykupiony. Może już tam jest w ostatniej z książek. już zwrócił się przeciwko bezsensownej rzezi i opuścił królewskie lądowanie. Sansa zostanie odkupiona, ponieważ, SPODZIEWAJĘ SIĘ, warg dragonryder. W końcu brat i dwie siostry muszą jeździć na tych smokach zgodnie z historią (patrz scena z Tywinem i Aryą w Harrenhal). Chociaż arya i sansa nie są prawdziwymi siostrami Jona, są najbliższymi jego rzeczami, a wszystkie starki to wargi. Dany nie może kontrolować smoków. przynosi je tym, którzy mogą. Tyrion zostaje odkupiony. Wierzę, że Theon zostanie odkupiony. Catelyn zostanie wykupiona za swoje błędy. głównym założeniem tej epopei jest osobista przemiana każdej postaci. Ramsay, nie tak bardzo. i podejrzewam, że zmierzy się z tą samą karmą, jaką dał wszystkim swoim ofiarom (głównie kobietom). Ścigany przez Nymerię i jej stado psów, wilków i wilków, gdy Ramsay próbuje uciec Aryi (Nieznajomy). a ona go obdziera ze skóry i powiesi do góry nogami. powoli obdzierać. Podobnie jak pieczęć Boltona. kto inny jak bezduszny zabić innego bezdusznego? oczywiście arya nadal ma igłę, która będzie jej znakiem powrotu do ludzkości i rodziny.


Całkowicie rozumiem to, co zrobiła Catelyn jako matka. Błędne, ale zrozumiałe, podobnie jak jej pogarda dla Jona Snow. Musi być scena, w której Catelyn jest obecna, kiedy ujawnia się prawdziwy rodowód Jona. Och, cóż to będzie za dramatyczna scena, kiedy Catelyn zda sobie sprawę, że uraza, którą tak długo żywiła do Jona i Neda, była oparta na oszustwie, którego szanowny lord Eddard musiał użyć, aby zachować w tajemnicy prawdę o małym Jonie.

W tym momencie Theon wydaje się nie do naprawienia. Może mógłby zabić Ramsaya Snowa, aby zrównoważyć niewielką część zła, które wyrządził, ale to wszystko.
Simon Eastwood
2013-05-28 10:08:46 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Tak, są. Częścią niesamowitości książek jest to, że postacie odkupiają się. Jeśli chodzi o dobrych facetów, jest ich mnóstwo. Starki czasami robią głupie rzeczy, ale w zasadzie są dobre. Jon Snow, Sam Tarly i spora liczba Night's Watch są dobrzy. Podobnie jak w prawdziwym życiu, dobro lub zło jest względne w stosunku do podstawowego „normalności”. Większość postaci ma wiele cech odkupienia. Uczysz się je widzieć po ekspozycji na ZŁEGO facetów, takich jak Viserys, Joffrey, Gregor Clegane, Ramsay Snow, Tywin Lannister ...



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...