Pytanie:
Czy Legolas jest w książce Hobbita?
Kevin The Knight
2014-07-03 11:31:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Legolas jest synem Thranduila, króla elfów z Północnej Mrocznej Puszczy. Jest także członkiem The Fellowship of the Ring w The Lord of the Rings . Legolas pojawił się także w filmach Hobbita . Czy pojawia się w książce Hobbit ?

Sześć odpowiedzi:
Avner Shahar-Kashtan
2014-07-03 12:00:20 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, Legolas nie pojawia się w oryginalnym tekście Hobbita, mimo że towarzystwo Thorina przechodzi przez Mroczną Puszczę i spotyka Leśne Elfy i ich króla.

W rzeczywistości król nie jest nawet wymieniony w książce, nie wspominając o synach, których mógłby mieć, a opis leśnych elfów jest daleki od opisu elfów w Panu of the Rings - dziki i niebezpieczny, lubiący wino. Ich królowi nie podano nawet imienia - jest po prostu Królem Elfów. Jest jasne, że tak naprawdę nie miał na myśli całej historii elfów, kiedy je pisał - Hobbit nie był nawet pierwotnie planowany jako część Legendarium Władcy Pierścieni i Silmarillionu, po prostu połączył się w to później.

Dziki i niebezpieczny? Nie podsumowałbym tego tak szorstko. Czy odnosisz się do [pre-retcon Hobbit] (http://badassdigest.com/2012/12/13/how-jrr-tolkien-pulled-a-george-lucas-on-the-hobbit/) (który ja nie czytałem)?
Z rozdziału 8: „Różnili się od Wysokich Elfów z Zachodu i byli bardziej niebezpieczni i mniej mądrzy”.
W „Hobbicie” Leśne Elfy są porównywane z Wysokimi Elfami (które, jak sądzę, odpowiadają Noldorom), mówiąc, że Leśne Elfy są „bardziej niebezpieczne i mniej mądre”.
Jak rozumiem, istnieją trzy klasy elfów. Wysokie elfy (Lothlorien, Szare Przystanie), elfy z klasy średniej (Rivendell) i zawstydzające wiejskie kuzynki elfy z Mrocznej Puszczy.
Jest to trochę bardziej skomplikowane, z podziałem między Moriquendi i Calaquendi, ale także mieszaniem się Noldorów z Valinoru i Teleri z Beleriandu, ale to zupełnie inna kwestia.
Jestem prawie pewien, że leśne elfy z Mrocznej Puszczy to Avari, tak jak Eol.
Słyszałem, że Tolken wymyślał języki dla elfów
@JoeL. Nie całkiem. Wysokie elfy, które pozostały we mnie, są bardzo nieliczne, głównie w Rivendell i arystokracji z Lorien. Większość rzeczywistych poddanych Lorien to prawie ci sami ludzie (inaczej niż wysokie elfy), co poddani Mrocznej Puszczy - sam Thranduil byłby w pewnym sensie jednym z „średnich” elfów.
@edthethird: Właściwie to wymyślone języki elfów (quendi i sindariński, na które wpływ mają odpowiednio fiński i walijski) są tym, co stworzyło cały wszechświat Tolkiena; Tolkien był znakomitym * filologiem * i bawił się językami. Zasadniczo stworzył swój świat fantasy, aby dać tym językom tło.
To są dobre pytania, które należy zadawać * jako pytania *. Komentarze są przemijające i ostatecznie znikną.
(W szczególności w odniesieniu do relacji między różnymi ludami elfów, to [pytanie] (http://scifi.stackexchange.com/questions/23298/why-were-the-elves-of-lothlorien-sundered-from-the-rest/ 23301 # 23301) może pomóc)
Właściwie od najwcześniejszych szkiców i później, Tolkien dość swobodnie wmieszał elementy z * Legendarium * (Beren i Lúthien byli w pierwszym szkicu!), Ale czy miało to na celu połączenie Hobbita z innymi legendami, czy też było to przypadek Tolkien użył tego materiału tylko do przedstawienia tła, jest prawdopodobnie wart osobnego pytania. John Rateliff (w * History of the Hobbit *) przedstawia pewne dowody na to, że król elfów pierwotnie miał być Thingolem, co (jeśli to prawda) oznaczałoby, że nie miał syna.
Kiedy Tolkien wymyślił Hobbita dla swoich dzieci, nie miał jeszcze pojęcia, co będzie dalej, lub był bardzo niejasny. Dopiero po tym, jak została wydrukowana, a książka odniosła ogromny sukces, napisał jako kontynuację Władcę pierścienia. To nie było zamierzone. A więc Legolas na pewno nie istniał, ani Thranduil. Książki „Niedokończone opowieści” i „Księga zaginionych opowieści” dostarczają wielu informacji o tym, jak wyglądał świat Tolkiena przed napisaniem Hobbita. Nawet Silmarillon, który nie był jeszcze opublikowany, został w dużej mierze przepisany po Władcy Pierścienia, aby pasował do nowej linii fabularnej.
ilinamorato
2014-07-03 18:52:54 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie pojawia się on wyraźnie , jak zauważają inne odpowiedzi tutaj, ale nie wspominając o jego imieniu, nie jest również wyraźnie zaznaczone, że Legolas nie ma w Mrocznej Puszczy, kiedy Bilbo a krasnoludy się przedostają. W rzeczywistości, jak zauważył Peter Jackson, umieszczając go w Pustkowie Smauga , jego wiek i las pochodzenia jasno pokazują, że z pewnością mógł być jednym z elfów hobbici napotkali podczas swoich przygód (lub nieszczęść) w lesie. Jak zauważył Jimmy Shelter, nie ma znajomej interakcji między Gloinem i Legolasem na Radzie Elronda, ale można to łatwo przypisać do starego sporu między krasnoludami a elfami (chociaż, oczywiście, prawdziwy powód jest taki, że Legolas nie został wynaleziony, kiedy powstawał Hobbit).

W Tolkien Legendarium ujawniono:

  • Legolas był synem Thranduila Greenleafa, króla elfów z Mrocznej Puszczy (dawniej Greenwood)
  • Elfy z Mrocznej Puszczy stawały się coraz bardziej wycofane i ksenofobiczne w Trzeciej Erze, co czyni bardzo prawdopodobne, że syn Króla Elfów należał do ich liczby, gdy kompania krasnoludów wkroczyła do sal Króla Elfów
  • Elfy osiągnęły dojrzałość dopiero blisko setnego roku życia, co oznacza, że ​​przygody Legolasa z Drużyną musiały się wydarzyć po jego pierwszym wieku życia. Wracając do podróży Bilba z krasnoludami, Legolas był (jako najmłodszy) podczas tych wydarzeń w wieku od połowy do późnych dwudziestu lat i prawdopodobnie znacznie starszy (producenci filmowi twierdzą, że miał 2931 lat podczas przygód Drużyny, ale to nie ma podstaw w kanonie książki. Bardziej wymowne jest, jak zauważa Paul Griffiths, mówi, że „czuje się znowu młodo”, gdy zapuszcza się przez Fangorn po fragmentach Drużyny).

Jest więc jasne, że jest możliwe (a może nawet prawdopodobne), że Kompania Krasnoludzka spotkała Legolasa, chociaż książka nigdy nie wspomina o tym spotkaniu.

Z drugiej strony Tauriel został wymyślony w całości na potrzeby filmu adaptacja.

Legolas z pewnością wydaje się być mniej doświadczonym strażnikiem niż Aragorn, co sugeruje, że nie opuszczał Mrocznej Puszczy zbyt często i / lub był dość młody, kiedy uczestniczył w Drużynie.
Legolas nie jest szczególnie młody. W Fangorn mówi o lesie: „Jest stare, bardzo stare”, powiedział elf. „Tak stary, że prawie znów czuję się młody, czego nie czułem, odkąd podróżowałem z wami, dzieci”.
Firma Thorina nie spotkała Legolasa w żadnym z dzieł Tolkiena. Mogli go spotkać w fanficach lub ekstrapolowanych opowieściach, ale powiedzenie „oni * mogli * go spotkać” to nie to samo, co „oni go poznali”.
Wydaje się, że Rada Elronda i brak interakcji między Legolasem i Gloinem (poza jedną wypowiedzianą linią) prawie na pewno * nie * spotkały go podczas pobytu w Thranduils Hall.
@La-comadreja - Wydaje się być może, ale jak mówi Paul Griffiths, nawiązuje do bycia starym w Fangorn. Dodałem to do mojej odpowiedzi, wraz z przypomnieniem Jimmy'ego Sheltera, że ​​Legolas i Gloin wydają się nie znać się nawzajem (chociaż myślę, że jest to dalekie od "prawie pewnego" tego jednego faktu).
@Avner Shahar-Kashtan - W Legendarium jest wiele rzeczy, które należy wywnioskować, chociaż nie są one wyraźnie powiedziane. Tak jest w całej literaturze. Możemy wywnioskować, że kucyk ma włosy, chociaż o Billu nie ma mowy.
@anonymoususer: Zasadnicza edycja odpowiedzi jest ogólnie uważana za złą formę.Zamiast tego powinieneś użyć komentarza.Twoja zmiana została odrzucona, ale zachowałem Twój tekst tutaj:
* Korekta: Właściwie istnieje przypadek znajomej interakcji między Gloinem i Legolasem na Radzie Elronda.Legolas wyjaśnia radzie, że Gollum uciekł przed elfami w Mrocznej Puszczy, gdzie był przetrzymywany, ponieważ być może byli dla niego życzliwi, dając mu specjalne przywileje (w szczególności pozwalając mu wyjść na zewnątrz i wspiąć się na drzewo pod obserwacją elfiego strażnika).)
Na to Gloin odpowiada: „„ Byłeś dla mnie mniej czuły ”- powiedział Gloin z błyskiem oczu, gdy poruszyły się stare wspomnienia jego uwięzienia w głębokich komnatach króla elfów (249).Nie jest jasne, czy „Ty” odnosił się konkretnie do Legolasa, czy do elfów Mrocznej Puszczy, ale biorąc pod uwagę kontekst, w którym odpowiada Gloin, uważam, że Gloin osobiście pamięta Legolasa z jego uwięzienia w firmie Thorina w Mrocznej Puszczy.
..... koniec cytatu
SQB
2014-07-03 11:48:08 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, został dodany do filmu. Być może widzieli go lub nawet spotkali, ale nigdy nie wspomniano o nim w książkach, nie mówiąc już o imieniu.

Jeśli w polu Hobbit wpiszesz Legolas (co można łatwo zrobić w Książkach Google), nie znajdziesz tego słowa.

Myślę, że „wymyślony” to trochę mocny język; jeśli weźmiesz pod uwagę poprawioną wersję, ponieważ pasuje ona do świata LoTR, krasnoludy spotkały się z Thranduilem, ojcem Legolasa. Biorąc pod uwagę oś czasu i długowieczność elfów, jest całkowicie prawdopodobne, że mogli spotkać lub przynajmniej zobaczyć Legolasa, nawet jeśli ta część nie została uwzględniona w historii. tl; dr łatwo można spierać się, że istniał i po prostu nie pojawił się w historii.
@TylerH _made up_ nie oznacza niewiarygodne. Tak, jest to prawdopodobne (choć raz), ale zostało to również wynagrodzone na potrzeby filmu, ponieważ nie było to w przypadku książki. W przeciwieństwie do, powiedzmy, człowieka [rzucającego krasnoludem] (https://www.youtube.com/watch?v=tKrei80jBg8) w pełnej zbroi około 4 metrów jedną ręką! To było zarówno nadrabiane za filmy, jak i nieprawdopodobne :).
@terdon To prawda. Nie miałem jednak na myśli * nieprawdopodobnego *, tylko że terminologia SQB sprawiała, że ​​brzmiało to trochę tak, jakby w ogóle nie było możliwe istnienie w książce poprzez spekulacje. Zgadzam się z rzucaniem krasnoludami, trochę. To było śmieszne.
@terdon Uważam, że powinno być rozróżnienie między „interpretacją liberalną” a „zmyśloną”. Zrobiłbym Tauriel, a Legolas liberalną intrepracją. Z pewnością były elfy płci żeńskiej, ale nigdy nie zarejestrowano ani jednej z nich o imieniu Tauriel ani jako szefa straży, podczas gdy Legolas ma głęboką historię i nie byłby zaskoczeniem w żadnej sytuacji, która dotyczyłaby jego ojca.
Ryan Luetters
2015-08-25 05:29:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Legolas nigdy nie jest konkretnie wspomniany w książce. Jednak prawdopodobnie był obecny w Mrocznej Puszczy w czasie, gdy więziono tam firmę Thorina.

Wiele odpowiedzi tutaj mówi, że nie było znajomej interakcji między Gloinem i Legolasem na Radzie Elronda, ale, z całym szacunkiem, nie zgadzam się, w rzeczywistości istnieje przypadek znajomej interakcji między Gloinem i Legolasem na Rada Elronda. Legolas wyjaśnia radzie, że Gollum uciekł przed elfami w Mrocznej Puszczy, gdzie był przetrzymywany, ponieważ być może byli dla niego zbyt mili, pozwalając mu na specjalne przywileje (w szczególności pozwalając mu wyjść na zewnątrz i wspiąć się na drzewo pod obserwacją elfiego strażnika) .)

Na to Gloin odpowiada:

„Byłeś dla mnie mniej czuły”, powiedział Gloin z błyskiem oczu, gdy poruszyły się stare wspomnienia jego uwięzienie w głębi komnat króla elfów. ”

(To jest strona 249 w moim egzemplarzu Drużyny).

Niezależnie od tego, czy„ Ty „odnosi się konkretnie do Legolasa lub ogólnie do elfów z Mrocznej Puszczy jest niejasne, ale biorąc pod uwagę kontekst, w którym odpowiada Gloin, uważam, że Gloin w rzeczywistości pamięta osobiście Legolasa z jego uwięzienia w firmie Thorina w Mrocznej Puszczy.

Dragona13
2014-07-04 23:53:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, Legolas nie pojawia się w powieści, chociaż Thorin i jego towarzysze zostają schwytani przez leśne elfy.

Żaden z elfów nie został wymieniony wprost w powieści; nawet król jest po prostu nazywany „królem” lub podobnymi odmianami.

Wiele filmów odbiega od oryginalnej fabuły. Na przykład w Niezwykła podróż rockowi giganci zostali dodani po prostu dla większej akcji. Nigdy nie pojawiają się w książce. Orkowie też tego nie robią; krótko mówiąc, są gobliny, ale nie ścigają krasnoludów i hobbitów jak w filmie.

"[A] przekroczyli dolinę, kamienne giganty wyszły na zewnątrz i rzucały w siebie kamieniami, łapały je i rzucały w ciemność, gdzie rozbijały się między drzewami daleko w dole lub rozpadały się na małe kawałki z hukiem ... słyszeli chichoczące i krzyczące olbrzymy na całym zboczu góry. "Hobbit, rozdział IV:" Za wzgórzem i pod wzgórzem "
Ups. Chyba właśnie tęskniłem za tą częścią ...
Omar Devon Little
2014-11-09 10:17:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ten temat powoduje wiele zamieszania między bukmacherami i filmowcami. Ponieważ książki zostały napisane przez samego Tolkiena, powinniśmy używać ich tylko jako odniesienia. W Hobbicie nie ma wzmianki o Legolasie.
Elf Legolas Greenleaf jest właściwie po raz pierwszy wspomniany w Upadku Gondolinu, chociaż nie możemy być pewni, czy to rzeczywiście ten sam Legolas. Kiedy Legolas po raz pierwszy zdaje sobie sprawę, że ma zamiar zmierzyć się ze Zgubą Durina w Morii, wyraźnie traci spokój. Podczas gdy wszystkie elfy nienawidziły balrogów, gdyby Legolas był w Gondolinie, byłby świadkiem śmierci Ectheliona i Glorfindela, nie wspominając o ogólnym zniszczeniu spowodowanym przez balrogów. Ten przykład genealogii sugeruje, że jest on z Gondolindrimów, ale nie jeśli jest Noldorinem. Bycie synem Thranduila oznacza, że ​​byłby Silvanem. Po przemyśleniu tej wspaniałej myśli doszedłem do wniosku, że te dwa elfy to zdecydowanie dwa odrębne elfy. Legolas z Gondolinu należał do Domu Drzewa, a członkowie tego domu walczyli ciężkimi kolczastymi pałkami i procami, w przeciwieństwie do umiejętności strzeleckich, które były godne uwagi podczas Wojny o Pierścień. Wyprowadził ocalałych z Ecoriath i był znanym zwiadowcą z doskonałym wzrokiem i słuchem. Uważam, że te umiejętności należałyby raczej do wszystkich elfów, a nie tylko do Legolasa.

Wszystko, co znajduje się po trzecim zdaniu, jest całkowicie bez znaczenia dla pytania, a wszystko, co znajduje się po trzecim zdaniu, zostało już powiedziane przez innych użytkowników.
Legolas z Gondolinu był Noldorem z Domu Drzewa Gondolindrimów, a nie zielonym elfem Teleri, tak jak Legolas z Mrocznej Puszczy. Więc jest absolutnie pewne, że nie jest tym samym. Tylko imiennik, taki jak Glorfindel z Gondolinu, nie jest tym samym, co Glorfindel z Rivendell.


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...