Pytanie:
Czy Pieśń Lodu i Ognia rozgrywa się w pustym świecie?
Jeffrywith1e
2011-05-15 04:34:43 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Seria HBO Gra o tron ​​ i seria książek, z której pochodzi, Pieśń lodu i ognia , nie podawaj przykładów ani sugestii, że świat osadzony jest w pustym świecie. Ale napisy początkowe programu telewizyjnego mocno to sugerują. Czy było jakieś oficjalne słowo na temat kształtu świata Pieśni Lodu i Ognia?

Początkowe napisy sugerują również, że świat jest cyberpunkową maszyną z budynkami wyskakującymi znikąd i nazwami miejsc wypisanymi w błocie wielkimi literami.Nie wziąłbym tego zbyt dosłownie!
Dwanaście odpowiedzi:
user56
2011-06-30 01:14:02 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Napisy początkowe wydają się przedstawiać świat wewnątrz kuli. To celowy efekt wizualny. Początkowym zamiarem było pokazanie mapy, ale było to zbyt płaskie: kąty kamery musiałyby zostać poważnie ograniczone, aby nie przesuwać poza krawędź świata.

Na początku , to było bardzo proste, nic animującego i wszystko bardzo płaskie. Jedną z rzeczy, które zdaliśmy sobie na początku, było to, że nie można tak naprawdę odchylić aparatu zbyt daleko, ponieważ wywołało to pytanie, co jest poza mapą? (…) To, że chciałem mieć możliwość przenoszenia aparatu w dowolne miejsce, doprowadziło nas do tego, że cały ten świat musiał istnieć we wnętrzu kuli, co zajęło nam trochę czasu, zanim się zorientowaliśmy. (…) Gdybyś miał cały świat wewnątrz kuli, co byłoby w środku tej sfery? Słońce! Lub jakiekolwiek jest źródło światła tego świata.

(Informacje i cytaty z wywiadu z Angus Wall, projektantem tytułowym dla GoT, w Art of the Title Sequence. Aby uzyskać więcej informacji na temat sekwencji tytułów, zobacz także Czy sekwencja wstępu do serialu Game of Thrones ma jakieś znaczenie?)

A więc masz to: pusty świat aspekt pojawił się specjalnie dla sekwencji tytułowej. Nie sugerują tego książki (ani reszta serii). Wygląda na to, że świat ASoIaF / GoT to quasi-sferyczna planeta obracająca się wokół gwiazdy (aczkolwiek z sezonami, które nie mają wyjaśnienia astronomicznego).

To naprawdę powinno być oznaczone jako poprawna odpowiedź. Dobra robota, Gilles.
Jeśli masz pusty świat ze słońcem pośrodku, przeczytaj o Dyson Sphere.
@monkjack: Właściwie to byłby Dyson Shell.
Sfera dysonowa jest powłoką dysonową
@monkjack: Dyson Shell to Dyson Sphere;sytuacja odwrotna niekoniecznie jest prawdą (istnieją inne rodzaje Sfer Dysona).A jeśli nie używasz `@username`, nie otrzymuję powiadomienia o Twojej odpowiedzi.
Ross
2011-05-24 09:24:34 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Napisy początkowe Gry o tron ​​sugerują również, że wszystkie miasta i zamki wychodzą z ziemi na jakimś sprzęcie i mechanizmie zapadkowym. Więc nie wziąłbym tego zbyt poważnie.

Jestem pewien, że tak to się stało
Głosowałbym za tym, gdyby był to komentarz ...
Lars
2011-05-16 01:42:33 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie jest pusty, jest okrągły, tak jak nasz świat. Na przykład zwróć uwagę na zachód słońca w odcinku 1. Książki wyjaśniają również później, że świat jest okrągły, ponieważ ludzie podróżują wokół niego statkami.

Nie rozumiem, dlaczego zabranie statku jest niemożliwe na czymkolwiek innym niż okrągły, czy mógłbyś wyjaśnić, może coś mi brakuje?
@jv42 - Myślę, że Lars miał na myśli wycieczki dookoła świata, nie tylko z punktu A do punktu B
Nadal można było odbyć rejs statkiem „dookoła” pustego świata.
@Lars - gdzie wspomina się, że ludzie podróżują statkami po całym świecie? Ironborn prawie nigdy nie opuszcza wybrzeża, więc się zastanawiałem.
Chociaż wierzę, że świat „Pieśni Lodu i Ognia” jest okrągły, a intro serialu jest tylko wyborem stylistycznym, ta odpowiedź jest w większości niewspierana. Może dowód zachodu słońca jest wystarczający, ale reszta nie: można z łatwością odbyć podróże „dookoła świata” w pustym świecie; i nic nie wskazuje na to, żeby jakakolwiek postać to zrobiła.
@AndresF.fakt, że istnieją zachody słońca, dowodzi, że jest to dość konwencjonalny świat - niekoniecznie idealnie okrągły, ale nie ma czegoś takiego jak stopniowany zachód słońca na pustym lub płaskim świecie, jest to geometrycznie niemożliwe
Na powierzchni okrągłego świata statki znikają za horyzontem.Nie tak, gdy jest w środku.Dosłownie każde ujęcie z horyzontem wyglądałoby inaczej, jeśli o to chodzi.
kantvelink
2011-07-15 12:42:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie. To nie jest puste. To wrażenie z napisów początkowych wynika z kąta kamery, który był niezbędny, aby działał. Jednakże, ponieważ napisy początkowe przedstawiają wszystkie miasta i zachody jako mechanizmy zegarowe, można śmiało powiedzieć, że napisy początkowe miały na celu raczej przedstawienie interesującej wizualnie „animowanej” mapy świata niż w 100% dokładne odwzorowanie geografii. / p>

Treść zarówno książek, jak i serialu sugeruje świat podobny do naszego, choć z bardzo dziwnym klimatem. Należy jednak pamiętać, że podczas gdy gatunek science fiction może zajmować się (pseudo) naukowymi wyjaśnieniami zjawisk w świecie, gatunek fantasy generalnie nie.

Nie tylko w zegarku i animacji, ale także jak gra planszowa ... * Gra * o tron.
Aegon
2018-01-09 20:06:15 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, to nie jest pusty świat.

Według słów autora jest to okrągła planeta, która jest większa niż nasz świat i bardziej zbliżona do wtórnego świata Tolkiena. To Ziemia, ale to nie jest nasza Ziemia. A ponieważ nasza Ziemia nie jest pusta, tak samo jak Planetos.

GRRM odpowiedział na pytanie, jaki dokładnie jest świat ustawiony w ASOIAF:

To może być głupie pytanie, ale: Kiedy myślisz o świecie, który stworzyłeś, gdzie pory roku trwają latami, gdzie to jest? To inna planeta?

To, co napisał Tolkien, było „światem wtórnym”. To nie jest kolejna planeta. To Ziemia. Ale to nie jest nasza Ziemia. Gdybyś chciał zastosować podejście science fiction, możesz nazwać to alternatywnym światem, ale to brzmi zbyt science fiction. Tolkien był naprawdę pionierem w dziedzinie Śródziemia. Włożył kilka niejasnych rzeczy na temat wiązania tego z naszą przeszłością, ale to naprawdę nie wytrzymuje. Ciągle do mnie piszą ludzie z teoriami science fiction na temat pór roku - „To system podwójnej gwiazdy z czarnym karłem i to by wyjaśniało…” To fantazja, człowieku, to magia.

i z SSM:

3) Czy Twój świat jest okrągły. Chodzi mi o to, że gdyby Dany podróżowała wystarczająco daleko na wschód, czy nie mogłaby dotrzeć na drugą stronę Westeros?

Tak, świat jest okrągły. Może być jednak trochę większa niż nasza. Myślałem bardziej jak Wielka Planeta Vance'a … ale nie zmuszaj mnie do tego.

Zwróć także uwagę, że w książkach o planecie jest mowa jako ziemia, ale istnieją różnice gramatyczne między Ziemią a Ziemią.

Na wielkości najsłynniejszych kontynentów, jeśli jesteś zainteresowany, George RR Martin porównał Westeros do Ameryki Południowej, a Essos do Eurazji. powiedział:

Opublikuję daty i godziny mojej trasy koncertowej w sekcji „touring” wątek uptopic. Dzięki za pytanie.

Jeśli chodzi o inne pytania (chłopcze, wy jesteście nieugięci), Nie mam dokładnej liczby mieszkańców Królewskiej Przystani na [sic] dokładny obszar Westeros natychmiast pod ręką.

Jednak ogólnie rzecz biorąc ... King's Landing jest bardziej zaludnione niż średniowieczny Londyn czy Paryż, ale nie tak zaludniony jak średniowieczny Konstantynopol czy starożytny Rzym.

Niektórzy czytelnicy przyrównali Westeros do Anglii, ponieważ dostrzegają pewne ogólne podobieństwa w jego kształcie i położeniu u zachodniego wybrzeża większego lądu. To drugie jest wystarczająco prawdziwe (ja sam nie widzę tego pierwszego), ale Westeros jest o wiele DUŻO większe niż Wielka Brytania . Bardziej wielkości (choć oczywiście nie kształtu) Ameryki Południowej , powiedziałbym.

Drugi kontynent jest większy (Essos), ma rozmiar Eurazji.

Tak, liga ma trzy mile.

Podsumowując:

  1. To jest Ziemia, ale tak nie jest t nasza Ziemia.
  2. Planeta jest okrągła.
  3. Jest trochę większy niż nasz świat.
  4. Kontynent Westeros jest wielkości Ameryki Południowej, podczas gdy Essos jest wielkości Eurazji.
Ward - Reinstate Monica
2012-02-13 11:22:36 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oprócz tego, o czym wspominali inni, istnieje również mały problem polegający na tym, że wewnątrz jednolitej kulistej powłoki nie ma siły grawitacji netto.

Tak, ale ASoIaF i tak to świat magii (jak zasugerował autor o jego porach roku), więc nie polegałbym zbytnio na fizyce świata rzeczywistego;)
Żadnej siły grawitacji netto dla nieruchomej kuli, ale jeśli się obróci, otrzymasz "siłę" netto. Chociaż rzeczy unosiłyby się na krańcach Northron / Southron ...
iAmRenegade
2014-03-21 22:14:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Na Ziemi mówi się, że jeśli udasz się wystarczająco daleko na północ, w końcu udasz się na południe, ale jeśli podróżujesz na zachód, zawsze będziesz kierować się na zachód. A więc zagadka sugeruje, że znajdują się na wewnętrznej planecie. Ale jednocześnie wspomina się, że kiedyś były 2 księżyce, a jeden nadal istnieje i istnieje cykl dnia / nocy, który pokazuje, że nie może to być świat wewnętrzny. Podoba mi się jednak pomysł ich życia na planecie z pierścieniami, ponieważ nie ma rzeczy niemożliwych. To może być poprawne - nieregularność pór roku jest czymś, co mnie fascynuje. Jeśli żyją na planecie o niespójnym nachyleniu lub na chwiejącej się planecie, która wyjaśniałaby dziwne pory roku

erdiede
2011-07-08 08:04:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli wejdziesz na stronę autora serii książek, George'a RR Martina, zobaczysz, że wydaje się mieć hobby związane z małymi żołnierzami, zamkami i tym podobne. Domyślam się, że ktoś w HBO zauważył to i zdecydował, że proste podejście do tego, jak to działa, może wyglądać ładnie. Mam wrażenie, że GRRM mógł mieć nawet znaczący wpływ na kierunek przedstawienia i mógł mieć z tym coś wspólnego.

To powiedziawszy, to tylko przypuszczenie.

Witryna George'a RR Martina

Michael D Williams
2013-04-02 13:45:23 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jest tylko jedno ujęcie, które sugeruje „pusty świat”, a mianowicie ten, który patrzy na zachód na Westeros, gdy kamera przesuwa się po Vaes Dothrak. Uznałem, że to raczej zawijanie krawędzi płaskiej mapy niż wskazanie odwróconej kuli. W tym ujęciu podoba mi się bardziej „naturalny” wygląd kontynentu Westeros w kształcie litery S niż podłużne mapy w kształcie kartki papieru z książek Martina.

Zandao
2016-07-05 21:20:17 UTC
view on stackexchange narkive permalink

W świecie pełnym magicznych sił można mieć wklęsły świat i nadal mieć grawitację ... Będąc okrągłym światem, nie ma znaczenia, czy jesteś na powierzchni wewnętrznej, czy zewnętrznej, nadal w stanie podróżować „dookoła” świata.

Może to tylko sposób na pokazanie mapy, może naprawdę znajdują się w niebieskim oku Macumber ( http://gameofthrones.wikia.com / wiki / Macumber)

aslum
2011-05-25 02:56:07 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Byłbym bardziej skłonny uwierzyć, że to jakiś świat pierścieniowy.

  • Mapa jest dość pionowa i w księgach nie ma wzmianek o wszystkich kontynentach na wschodzie lub zachodzie.
  • Jeśli jest wiele pierścieni (jak w logo serialu HBO), może to w dużym stopniu wyjaśnić nieregularność pór roku.

Z drugiej strony Nie przypominam sobie szczegółów podróży dookoła świata wspomnianych w odpowiedzi Larsa (właśnie zacząłem ponownie czytać książki).

Na wschodzie znajduje się kontynent, o którym wiadomo, że jest większy niż Westeros. To tutaj rozgrywa się cała fabuła Daenerys.
Niektóre nowsze mapy (stworzone przez fanów i oficjalne) pokazują, że Essos jest gigantyczny w porównaniu z Westeros.
James
2013-05-22 05:24:58 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myślę, że GRRM powiedział producentom intro HBO, że świat znajduje się wewnątrz kuli. To wyjaśniałoby wiele rzeczy w książkach / serialach. Największym impulsem dla mnie jest wspomnienie o Królestwie Cieni. Kobieta w Quarth zadaje zagadkę w stylu „Aby iść na północ, musisz iść na południe. Aby iść na zachód, musisz iść na wschód”. Ta dziwna zagadka może być wglądem w różnice w fizyce, jeśli świat znajdował się wewnątrz kuli. Inną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że Mormont powiedział Dany'emu o przekonaniu Dothraków, że w Krainie Cieni istnieje „trawa-duch”, która pewnego dnia przejdzie przez świat. Potem wzdryga się i mówi: „Nie chcę o tym rozmawiać”. To kwestia interpretacji, ale miałoby sens, gdyby trawą widmo był śnieg, pasujący do tematu - nadchodzi zima. Trawa duchów pochodzi z krainy cieni, która znajduje się na południowym zachodzie. Jeśli świat znajduje się wewnątrz kuli, może to oznaczać, że sfera cieni znajduje się w rzeczywistości na północ od północy nad ścianą, czyli na północny wschód. Innymi słowy - gdybyś podróżował na północ od ściany i nieco na zachód - skończyłbyś, który można by uznać za południowy wschód świata, w innej części północy zwanej królestwem cieni, którą można było przekroczyć. morze na wschód i dotrzyj do Asshei (?), które jest w Essos.

Wiesz, idąc na zachód na ziemi, możesz skończyć w tym samym miejscu, co na wschodzie. Nie rozumiem więc, jak część „aby iść na zachód, musisz iść na wschód” sugeruje, że świat jest pusty. Oznacza to jednak, że świat jest okrągły, ale nic nie mówi, po której stronie kuli wszystko jest (wewnątrz lub na zewnątrz ...)


To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...